Bezzegh Ildikó Eszter (2021) A nem anyagi jellegű ösztönzők és az otthoni munkavégzés megítélése az X, Y és Z generáció körében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Bezzegh_Ildikó_Eszter_VMSCLT_szakdolgozat_.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Bezzegh_Ildikó_Eszter.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (222kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom középpontjában az X, Y és a Z generáció munkavállalási attitűdje, munkavégzési szokásaik állnak. Kutatási kérdéseimben arra kerestem a választ, hogy mik a különböző generációk munkahelyi motivációi, valamint hogyan vélekednek az anyagi és nem anyagi jellegű ösztönzőkről, továbbá az otthoni munkavégzés lehetőségéről. Szakdolgozatom első részében bemutattam a ma munkaerőpiacon jelenlévő X, Y és Z generáció általános jellemzőit, a technológiai fejlődéshez és a digitalizációhoz való viszonyukat, valamint a munkaerőpiacon betöltött szerepüket. Ezután felsorakoztattam a motiváció folyamat-és tartalomelméleteit, majd kitértem a 21. századi munkaerőpiac sajátosságaira, a munkáltatói márka kiépítésének fontosságára, valamint a Covid-19 járvány okozta megváltozott munkavégzésre. Kérdőívem a feldolgozott szakirodalmak mentén építettem fel, amelyben választ kaptam a kutatási kérdéseimre, a válaszok alapján pedig el tudtam végezni a hipotézisvizsgálatot. A kutatásom megkezdése előtt két hipotézist állítottam fel. Az első hipotézisem szerint, a munkahely kiválasztásakor nem csak az anyagi juttatásokat helyezik előnybe a munkavállalók, sokkal inkább fontosabbak lettek a nem anyagi jellegű ösztönzők. Ezen hipotézisem igaznak bizonyult, mivel a kitöltők szerint, elsősorban a jó munkahelyi légkör, valamint a megfelelő időbeosztás élvez prioritást motiváció szempontjából, továbbá meghatározó ösztönzőnek gondolják az elismerést, a dícséretet a jól végzett munkáért, míg például a béren kívüli juttatások motiválják legkevésbé a munkavállalókat. A második hipotézisem, ami szerint az otthoni munkavégzés nagy népszerűségnek örvend, valamint, hogy a fiatalabb generációk a járványhelyzet után is élnének a lehetőséggel szintén igazolódott, hiszen a Z generációs kitöltőim közel 2/3-a választaná a későbbiekben az otthoni munkavégzést, de az Y generáció tagjainak is közel fele használná ki a pandémiás helyzet után is a home office nyújtotta lehetőségeket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CSR, emberi erőforrás - munkaerő, motiváció, munkaerőpiac, ösztönzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 10:12 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 10:12 |
Actions (login required)
Tétel nézet |