SAP HANA Product Support jelenlegi működése és jövője

Mikó Zsombor (2021) SAP HANA Product Support jelenlegi működése és jövője. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Mikó_Zsombor_UE5O5G_szakdolgozat.pdf] PDF
Mikó_Zsombor_UE5O5G_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Temavazlat-es-osszefoglalas_UE5O5G_Mikó_Zsombor.pdf] PDF
Temavazlat-es-osszefoglalas_UE5O5G_Mikó_Zsombor.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (555kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témáját a jelenlegi munkahelyem szolgáltatta. Az SAP HANA első magyar támogatói csapatának tagjaként részt vettem a csapat fejlődésének legfontosabb mérföldköveinél. Munkám során szerettem volna megmutatni, hogy egy olyan innovatív adatplatform esetén, mint a HANA, melyek azok a háttérben futó események, amelyek segítségével hibamentesen tud működni az ügyfelek rendszere. Célom volt az is egyben, hogy a csapat indulásától kezdve bemutassam, milyen innovációk léptek életben. A specializációs csoportok létrejöttével egy sokkal egységesebb és összetettebb munkavégzés vette kezdetét a HANA életében. Az ír mintára átvett rendszert sikeresen adaptálta a magyar csapat, kiegészítve saját ötleteivel. Annak érdekében, hogy bizonyítani tudjam az alap felvetésem, mely szerint a HANA életére pozitív hatással volt a specializációs csoportok bevezetése, több kutatási módszert hívtam segítségül. Mélyinterjút készítettem a magyar és indiai csapat menedzserével, aki bemutatta vezetői szemmel milyen volt a csapatok létrehozásának folyamata, hogyan fogadták a kollégák az újításokat, milyen hatások érték kezdetben a csapat tagjait. Továbbá, kérdőívet készítettem a csapat dolgozóinak részvételével, akik közel azonos kérdésekre válaszoltak, mint a menedzser. Ennek segítségével, össze tudtam hasonlítani, hogy mennyiben egyezett a véleményük, melyek voltak azok a pontok, ahol esetleg eltérést mutattak az eredmények. Munkám során elkészítettem egy elemzést arra vonatkozóan, hogy hány hibajegy érkezett be egy 6 hónapos időszak során, milyen arányban oszlottak el a Chat incidensek, valamint a magas prioritást élvező jegyek mely csoportoknál összpontosultak. Mindezek után egy SWOT elemzést hívtam segítségül, ami a rendszer tulajdonságiara hívta fel a figyelmet. Összegyűjtöttem, melyek azok az erősségek és gyengeségek, amik a rendszert befolyásolják, valamint a külső veszélyekre és lehetőségekre is kitértem. Összességében, a dolgozatom elérte célját. Elegendő bizonyítékot gyűjtöttem arra vonatkozóan, hogy az alap feltevéseimet alátámasszam. A kutatásaim során színesebb képet kaphattam arról a csapatról, ahol magam is dolgozom. Több olyan ötlettel találkoztam, amelyek a jövőbeni fejlődést szorgalmazták, viszik előre. Az innovatív megoldások, a fejlesztési ötletek mind ahhoz járulnak hozzá, hogy az SAP növelje ügyfeleinek lojalitását, munkavállalóinak elkötelezettségét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dézsi János
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szigili Krisztina
Belső
Mestertanár; Gazdaságinformatika Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Hana, memória alapú adatbázis, SAP, specializáció, support
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 10:10
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 10:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet