Mikó Zsombor (2021) SAP HANA Product Support jelenlegi működése és jövője. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Mikó_Zsombor_UE5O5G_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Temavazlat-es-osszefoglalas_UE5O5G_Mikó_Zsombor.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (555kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témáját a jelenlegi munkahelyem szolgáltatta. Az SAP HANA első magyar támogatói csapatának tagjaként részt vettem a csapat fejlődésének legfontosabb mérföldköveinél. Munkám során szerettem volna megmutatni, hogy egy olyan innovatív adatplatform esetén, mint a HANA, melyek azok a háttérben futó események, amelyek segítségével hibamentesen tud működni az ügyfelek rendszere. Célom volt az is egyben, hogy a csapat indulásától kezdve bemutassam, milyen innovációk léptek életben. A specializációs csoportok létrejöttével egy sokkal egységesebb és összetettebb munkavégzés vette kezdetét a HANA életében. Az ír mintára átvett rendszert sikeresen adaptálta a magyar csapat, kiegészítve saját ötleteivel. Annak érdekében, hogy bizonyítani tudjam az alap felvetésem, mely szerint a HANA életére pozitív hatással volt a specializációs csoportok bevezetése, több kutatási módszert hívtam segítségül. Mélyinterjút készítettem a magyar és indiai csapat menedzserével, aki bemutatta vezetői szemmel milyen volt a csapatok létrehozásának folyamata, hogyan fogadták a kollégák az újításokat, milyen hatások érték kezdetben a csapat tagjait. Továbbá, kérdőívet készítettem a csapat dolgozóinak részvételével, akik közel azonos kérdésekre válaszoltak, mint a menedzser. Ennek segítségével, össze tudtam hasonlítani, hogy mennyiben egyezett a véleményük, melyek voltak azok a pontok, ahol esetleg eltérést mutattak az eredmények. Munkám során elkészítettem egy elemzést arra vonatkozóan, hogy hány hibajegy érkezett be egy 6 hónapos időszak során, milyen arányban oszlottak el a Chat incidensek, valamint a magas prioritást élvező jegyek mely csoportoknál összpontosultak. Mindezek után egy SWOT elemzést hívtam segítségül, ami a rendszer tulajdonságiara hívta fel a figyelmet. Összegyűjtöttem, melyek azok az erősségek és gyengeségek, amik a rendszert befolyásolják, valamint a külső veszélyekre és lehetőségekre is kitértem. Összességében, a dolgozatom elérte célját. Elegendő bizonyítékot gyűjtöttem arra vonatkozóan, hogy az alap feltevéseimet alátámasszam. A kutatásaim során színesebb képet kaphattam arról a csapatról, ahol magam is dolgozom. Több olyan ötlettel találkoztam, amelyek a jövőbeni fejlődést szorgalmazták, viszik előre. Az innovatív megoldások, a fejlesztési ötletek mind ahhoz járulnak hozzá, hogy az SAP növelje ügyfeleinek lojalitását, munkavállalóinak elkötelezettségét.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Hana, memória alapú adatbázis, SAP, specializáció, support |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 10:10 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 10:10 |
Actions (login required)
Tétel nézet |