Bankkártya típusok és tulajdonságai, két lépcsős autorizáció folyamata és az autorizációs limit

Haselberger Martin Dávid (2021) Bankkártya típusok és tulajdonságai, két lépcsős autorizáció folyamata és az autorizációs limit. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Haselberger_Martin_Dávid_K314BW.pdf] PDF
Haselberger_Martin_Dávid_K314BW.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (6MB)
[thumbnail of Haselberger_ Martin_Dávid_K314BW_Összefoglalás.pdf] PDF
Haselberger_ Martin_Dávid_K314BW_Összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (338kB)

Absztrakt (kivonat)

1. A bank (intézmény) rövid, átfogó ismertetése. 2. Ismertesse a bank (intézmény) tevékenységének jogszabályi feltételeit,körülményeit, beleértve a beszámolási kötelezettség teljesítését is.3. Ismertesse a bank (intézmény) fő profiljába tartozó tevékenységet/tevékenységeket/ lakossági és vállalati ügyfélkörre lebontva.  4. A bankkártya jellegzetességei, az autorizáció folyamata és az autorizációs limittípusokDolgozatomat azzal kezdtem, hogy meghatároztam mi az a két fő tartalmi egység, amelyeket részletesen jellemeztem és leírtam ezeknek a témaköröknek a legfontosabb ismertetőjegyeit. Az első rész az Allianzról, a második pedig a bankkártyákról és az autorizációról szólt. Első sorban megfogalmaztam, azt, hogy az Allianz milyen vállat, mik fő tevékenységei, központja hol található és a világ mely részein találhatóak meg. A következőkben azt emeltem ki, hogy mióta található meg hazánkban az intézmény és hogy most mely célcsoporthoz tartozik és hogy milyen névváltozások voltak. Ezután visszatértem az eredeti anyavállalat teljes történelmi bemutatására egészen 1890-től napjainkig. Ezekben a folyamatokban részleteztem milyen nagyobb történelmi események zajlottak, mely hatott a cég életére (Titanic katasztrófa, San Franciskoi katasztrófa). Nem mellesleg persze az ipari forradalom is (IBM cég gépeinek használata). Kitértem arra is, hogy a cég hogyan növekedett az évek során, mert rengeteg helyen megtalálható a világ bármely részén. Nagyon fontosnak találtam a cég sporthoz való kapcsolatát is, mivel a cég a világ egyik legnagyobb futball csapatát támogatja (FC Bayern München), a neve is megtalálható a futball csapatnak a stadionjában (Allianz Aréna). A következő részben leírtam, hogy az Allianz Magyarországon mennyi ügyféllel foglalkozik nagyságrendileg és hogy a cég és az ügyfelek kölcsönösen miért fontosak egymás számára. Megfogalmaztam a cég hálózatát és leírtam a főbb munkafolyamatok céljait. Minden életcsoportnak nyújt biztosítást az Allianz fiataloktól egészen az időskorig. A rész elején kitértem arra, hogy a kezdetleges folyamatokban miként vettem részt, mely szakmai oktatásokon és utána persze a legfontosabb, hogy mily módon fogok majd a cég alkalmazottjaként foglalkozni az ügyfelekkel. A fejezet végén pedig leírtam, hogy mi az én feladatom és hogy milyen munkakörnyezetben kell dolgoznom az irodában. A második részletesebben kifejtendő részben a bankkártyával kezdtem. Először is leírtam, hogy melyek a legfőbb szempontok, amiket ki kell emelnem: biztonság, vásárlás, kényelem, gyorsaság, költségek. Ezután a bankkártya típusokat ismertettem, amelyek közül a 3 legfontosabbat emeltem ki: általános bankkártyák, jutalmazó bankkártya, és a prémium bankkártya. Itt még kifejtettem a pénzfelvétel körülményeit is. A dolgozatom választ ad arra is, hogy hogyan tudjuk használni a bankkártyákat külföldön, mert hazánkban (amíg a dolgozatomat elkészítettem) nem sokan tudták az itthoniak közül, hogy hogyan kell használni. Az alfejezetet pedig egy kutatással fejeztem be, amelyben kifejtettem, hogy mennyire eltűnt az készpénztranzakciók száma a bankkártya használata és az online webáruházak miatt. Ezt pedig egy ábrával szemléltettem. A második főbb részben pedig az autorizációra tértem ki. A fogalom definíciójának megértéséhez áttekintettem mi is az az eladás, a verifikáció. Összehasonlítottam a klasszikus, de manapság már elavult egylépcsős és a kétlépcsős autorizációs folyamatot. Egy példán keresztül szemléltettem a két fizetési folyamatfeldolgozási metódus közötti különbséget. Mind a vásárló, mind a kereskedő szemszögéből. A fejezet taglalja azt is, hogy mi van, ha a kereskedő válik csalás áldozatává. Ezt követték a különböző autorizációs kimenetek, amelyekre 1-1 ábrát is készítettem. Az alfejezet egy gyakorlati példával zárul, amely hatékonyan szemlélteti a folyamatot. Dolgozatom az autorizációs limit típusokkal zárul. A definíciójával kezdek, amelyet az engedélykérés folyamata követ annak határidejét is beleértve.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Pénzügy Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

pénzügy és számvitel

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Palásti Dávid
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bankkártyá(k), biztosítás(ok), interjú, limitek, pénzügy, vállalat, verifikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 10:10
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 10:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet