Ügyfélkapcsolati kommunikáció a Rendőrségnél

Fónyad-Hoffer Renáta (2021) Ügyfélkapcsolati kommunikáció a Rendőrségnél. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of FHR Zaro.pdf] PDF
FHR Zaro.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Összefoglaló.pdf] PDF
Összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (309kB)

Absztrakt (kivonat)

A rendőri munkavégzés alkalmával a legkülönbözőbb személyiség típusú emberekkel volt szerencsém megismerkedni. Az ügy típusa, az elkövetés módszere nagyban árulkodott az eljárásban érintett személyek személyiségéről. Minden ügyféllel fontos volt megtalálni a megfelelő hangot az eljárás mielőbbi eredményes lefolytatása végett. Nagyon sok különböző tárgykörű és típusú üggyel találkoztam, amelyek arra tanítottak meg, hogy nincs két egyforma személyiség. Minden váratlan helyzetre fel kell készülni, a személy reakciói alapján készülni kell a probléma megoldására. Munkavégzésemben az ügyfélkapcsolati kommunikációmat nagyban elősegítette a BM Vezetésképzési és Tudományszervezési Főosztály szervezésében megvalósított a generációk közötti különbségek áthidalása a hivatásos szervezet életében, valamint az előítéletmentes kommunikáció képzéseken való részvétel. Az sem mindegy, hogy tanú, vagy gyanúsított kihallgatását kell foganatosítani, valamint, hogy az illető milyen lelki állapotban érkezik hozzánk. Meg kell értenünk azt amit tett, vagy amit elszenvedett. Ehhez szükséges az, hogy empatikusak legyünk, együttérzőek, bele tudjuk élni magunkat az előadó helyzetébe, hiszen ez viszi előre a gondolkodásmódunkat a kérdések feltevésében. Egy váratlan momentumból következhetnek további nem várt kérdések feltevése, hiszen alaposan körbe kell járnunk és ki kell bontanunk a történteket, hogy egy teljes, egész történetet kapjunk, amely már további kérdéseket nem szül. Amennyiben mégsem részleteznénk kellő mértékben a vallomást, úgy a felettesünk, vagy az ügyész revíziója során kapunk utasítást arra, hogy egy újabb kihallgatással pótoljuk a hiányosságokat. Vizsgálóként különösen fontos volt minden adat és körülmény figyelembevétele, hiszen egyáltalán nem volt mindegy milyen irányba terelődik a nyomozás. A vizsgálói munkakör nagyon felelősségteljes munkavégzést igényel, amelyben elmaradhatatlan a törvényességi követelmények betartása mellett a gyanúsított felelősségének sokoldalú eljárásjogi bizonyítása.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belső kommunikáció fejlesztése, emberi kommunikáció, kommunikáció, rendőrség, ügyfélkapcsolat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 10:10
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 10:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet