Az első webshopom üzleti terve

Erdélyi Eszter (2021) Az első webshopom üzleti terve. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Végleges.2021.Budapesti-Gazdasági-Egyetem-Záró-dolgozat-BDJ727-Erdélyi-Eszter.pdf] PDF
Végleges.2021.Budapesti-Gazdasági-Egyetem-Záró-dolgozat-BDJ727-Erdélyi-Eszter.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (639kB)
[thumbnail of zaro-dolgozati-osszefoglalas_2021_foszk (1).pdf] PDF
zaro-dolgozati-osszefoglalas_2021_foszk (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (205kB)

Absztrakt (kivonat)

1.     Piackutatás Ahogy azt már korábban említettem, a piackutatás decemberben már megtörtént. Ekkor még nem volt olyan webshop, ahol szövet kutya nyakörveket árultak magasabb áron masnival és szettben. Azóta találtam egyetlen egy ilyen webshopot, viszont őket nem tartanám valódi konkurenciának, mert egy másik célcsoportot céloztak meg maguknak. Az ő előnyük abban rejlik, hogy a tulajdonosnak van egy saját ruha márkája és saját gyára, így mindent meg tud oldani országon belül. Másrészt a márkájából kifolyólag rengeteg influencert ismer, akikkel tudja promotálni a kutya kellékes üzletét is. Hátránya viszont, hogy a webshop nem teljesen felhasználó barát és nehezebb átlátni. Árazásnál az Európán belüli cégeknél 10%-kal alacsonyabban áraztam be a termékeimet, hiszen itt nem olyan magas az átlag fizetés, mint például Ausztriában. Ami nálam a legnagyobb előny, hogy a termékem gravírozható és nem csak nevet, de telefonszámot is gravírozunk a termékre. Ez nagyon különleges, mert csak 2 webshop vállalja be ezt a felelősséget. Hiába magas a termékem ára, a gravírozás alacsonyabb, mint bárki másnál. Így a legnagyobb előnyöm a gravírozhatóságból származik, hiszen a gazdiknak már az egész termékcsomagot készen kapják és nincs más dolguk csak használni. A piackutatást az app.intelligynece.com weboldal segítségével végeztem el, mivel ezen az oldalon rengeteg vállalkozásra rá lehet keresni az egész világon, termékekre lebontva. Ezért könnyebb volt inspirációt gyűjtenem, hogy valójában milyen konstrukció szerint szeretnék haladni. Az egyik ilyen inspirációt a mypupper.com.au oldal adta. 2.     Beszállítók keresése Beszállító keresésénél nagyon sok lehetőséget számba vettem. Ilyen lehetőségek a bérgyártás és az Európán belüli késztermékek rendelése. Azonban egyik lehetőség sem volt indulás barát, mivel vagy túl nagy mennyiséget kellett volna rendelnem, vagy elfogadhatatlanul magas árat kaptam ezektől a helyektől. Így döntöttem a kínai beszállítónál, akivel több, mint 3 hetet alkudoztam amire megállapodtunk az árban és a mennyiségben. Ezért végül az Alibabán keresztül érkezett meg hozzám az áru. 3.     Gravírozó cég Miután megkaptam a minta terméket a végleges beszállítómtól, le kellett ellenőriztetnem, hogy valójából jó minőségű fémből készül-e a termék csatja és azt, hogy gravírozható-e. Szerencsére igen, így több ezzel foglalkozó cégtől kértem árajánlatot, amelyek közül egyet sikeresen elfogadtam és megállapodtam velük. Abban állapodtunk meg, hogy heti 5-10 db-ot viszek nekik rendszeresen gravírozásra. 4.     Weboldal fejlesztés Amíg az első három lépésen dolgoztam, folyamatosan tanultam a weboldal készítést és annak dizájnolását. Így saját magamnak tudtam elkészíteni a webshopom oldalát. A tréning, ami keretében elsajátítottam a tudást a Görög Ádám által készített 3 hónapos tréning volt. Itt megtanultam használni a WordPress-t és Elementor Pro-t. Segítségükkel, alkottam meg a saját oldalamat. Ennél a fázisnál nekem csak a domain-ért és a tárhelyért kellett fizetnem, mivel a kurzus ingyen biztosította számomra az Elementor Pro telepítését. 5.     Social Media Marketing Mivel a célpiacom 20-45 éves korosztályba tartozó nők, fontos a Social Media jelenlét is. Ezért elkezdtem megtanulni Facebook hirdetéseket készíteni és a hirdetés kezelőben dolgozni. A Facebook oldalamat saját kézben fogom tartani és a tartalmakat én készítem Canva és Snappa képszerkeztők segítségével. Jelenleg egyik alkalmazásért sem kell fizetnem, mert ingyenes hozzáférést biztosított nekem egy cég, amennyiben nekik is gyártok tartalmat. 6.     Futárcég keresése Az összes országos futár céget megkerestem és végül a FOXPOST-ra jutott a választásom, mivel ők a legolcsóbbak és még nem akkora cég, mint a GLS. Így reménykedem, hogy jobban megismerik  a futáraikat, mielőtt kiküldik őket házhoz. Amennyiben automatából- automatába történik a csomagfeladás 695 Ft a szállítási költség (vevőt terheli), házhozszállítás esetén 1295 Ft. 7.     Egyéni vállalkozás megkezdése Először egy székhelyet kell választani. A vállalkozás székhelye egy olyan cím, ami nyilvános, így nem feltétlenül jó döntés saját lakcímet megadni. Ezt a címet a partnerek, vásárlók is láthatják és erre a címre jönnek a hivatalos iratok is. Ezután egyénileg vagy a könyvelő segítségével ügyfélkapun keresztül meg lehet alapítani ezt a vállalkozási formát.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Számvitel Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

pénzügy és számvitel

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adózás, egyéni vállalkozás - egyéni vállalkozó, egyéni vállalkozás indítása, közgazdaság, weboldal tervezés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 10:09
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 10:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet