Az OTP Bank Nyrt. Vállalati Business Centrumának alapvető szolgáltatásai

Kis Vanessza Fanni (2021) Az OTP Bank Nyrt. Vállalati Business Centrumának alapvető szolgáltatásai. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kis Vanessza Fanni- Záródolgozat.pdf] PDF
Kis Vanessza Fanni- Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Záró dolgozati összefoglalás_2021_.pdf] PDF
Záró dolgozati összefoglalás_2021_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (162kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakmai gyakorlatomat az OTP Bank Nyrt-nél töltöttem a Deák Vállalati Business Centrumánál. Itt megismerkedhettem a Banki szervezet működésével és a hitelezés folyamatával. Nagyon sokat tanultam az itt dolgozóktól és olyan folyamatokat ismertem meg ami számomra eddig ismeretlen volt. A beszámolómban bemutattam a Vállalti Business Centrum (VBC) szervezeti felépítését, és a dolgozók munkakörét. Írtam a TEAM-ek felépítéséről, a támogatók, elemzők, referensek feladatköréről. Majd ismertettem a szervezet főbb tevékenységeit, a hitelezést és a számlavezetést. Itt írtam le, hogy milyen konkrét feladatokat végeztem gyakorlatom során a Vállalati Business Centrumban. Ismertettem, hogy egy hitelkérelemhez milyen alapvető dokumentációk benyújtása szükséges, illetve ehhez kapcsolódóan milyen feladatokat bíztak rám. A záró dolgozatom is az OTP Bank Nyrt. alaptevékenységeire épül, aminek a fő témája a vállalati hitelezés. Bemutattam a banki szolgáltatások két típusát az aktív és a passzív bankügyleteket, majd rátértem a számlavezetésen keresztül lakossági és vállalati platformokra. Ezek a platformok megkönnyítik az ügyfelek számára a banki ügyintézést. Ide tartozik az OTP Direkt, Ebiz, Electra és a Smart Bank is. Ismertettem a Bank vállalati szolgáltatásait, a finanszírozási lehetőségeket, a sztenderd és nem sztenderd konstrukciókat, az egyedi hitelügyleteket. Kifejtettem, hogy a sztenderd ügyletek miben térnek el az egyedi hitelektől és miért könnyebb, gyorsabb sztenderd hitelszerződéseket kötni. Majd gyakorlati példán keresztül szemléltettem azt, hogy az ügyfél mennyi mindent nem is észlel a hitelkérelem folyamata során. Az ügyfelek nem látnak bele a belső banki folyamatokba, ezekbe próbáltam betekintést adni a gyakorlati tapasztalataim során a VBC-ben. Bemutattam a vállalati finanszírozáshoz kapcsolódó keresztértékesítési lehetőségek néhány területét, mint pl.: az OTP Bank Private Banking-et, ami magasabb vagyonnal rendelkező magánszemélyek számára kínál speciális kiszolgálást, az OTP Merkantil Bankot, ami flotta- és termelőeszköz lízinggel, gépjármű finanszírozással foglalkozik. Ide tartozik az OTP Hungaro Projekt Kft, ami pályázat írással, pénzügyi tanácsadással foglalkozik. Ezeknek a gyakorlati szerepét is leírtam. Majd kifejtettem azon szolgáltatások körét, amik növelik a bank színvonalát, valamint pozitív ügyfélélményt okoznak. Ide tartozik a digitális kiszolgálás ami manapság nagyon elterjedté vált. Ezek után leírtam a bank egyes területeit és annak egymással való kapcsolatát, a mindennapi feladatokban, hogyan segítik egymás munkáját. Végül beszámoltam az itt töltött idő tapasztalataimról és élményeimről.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: banki hitelezés, FOSZK, kis- és középvállalkozás - KKV, OTP Bank, vállalati hitelezés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 10:09
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 10:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet