Horváth Aranka Veronika (2021) Marketingpolitikai eszközök és a 7P vizsgálata elméletben és a Magyar Telekom Nyrt. viszonylatában. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Marketingpolitikai eszközök és a 7P vizsgálata elméletben és a Magyar Telekom Nyrt. viszonylatában_ Horváth Aranka Veronika_HEPQ3X_.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
FOSZK_OF_Horváth Aranka Veronika HEPQ3X.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (206kB) |
Absztrakt (kivonat)
ÖSSZEFOGLALÁS Záró dolgozatom témájaként a marketingpolitikai eszközöket választottam azon belül is pontosabban a klasszikus 7P elemeinek vizsgálatát. A legelején megismertük a marketing lényegét, mire való és miért segíti a vállalatokat. A marketing meghatározásait is megismertük, valamint megtudtuk, hogy egy definícióval nehezen lehet meghatározni ezt a sok rétű tudományágat melyet egyesek már filozófia ként is emlegetnek. De tudjuk, hogy a marketing legfontosabb feladata, hogy értéket teremt és segíti a cserét. A legfontosabb alapfogalmak megismerése után, a marketing koncepciók fejlődésével foglalkoztunk hiszen ezek a marketing orientációk egymásból alakultak ki. Az egymásból kialakulás úgy történhetett meg, hogy a már meglévő orientációt tovább fejlesztették és át gondolták ám ennek ellenére mindegyik koncepció jelen van és létezik ma is bár a legelterjedtebb a holisztikus marketingkoncepció a többi is jelen van a vállalkozások különböző „életkorában” vagy helyzetében. Ezek szorosan összefüggenek a marketingpolitikai eszközökkel hiszen a holisztikus marketingkoncepcióban megismert elemek összekapcsolódnak a különböző marketingpolitikai eszközökkel, mert a holisztikus marketingkoncepció elemei felügyelik sokszor a különböző marketing politikai eszközöket. A marketingpolitikai eszközök ismerete fontos, hiszen enélkül egy hagyományos marketing mixet sem tudunk meg alkotni nem még egy szolgáltatásmarketing marketin mixet. A szolgáltatás marketing fejlődésének köszönthető, hogy 1960 óta az akkor ismert és használt 4P modell tovább fejlődött és azóta kialakult a 7P és a 4C is. A záró dolgozatomban a 4C csak pár szóban említettem, mert az a vevői oldalról vizsgálja terméket, mely szintén nagyon fontos azonban itt most a vállalati oldal a lényeg. Amíg egy kézzel fogható termékről szeretnénk készíteni marketing mixet addig megelégedhetünk a McCarthy féle 4P modellel azonban, ha már egy szolgáltatás marketing mixét kell elkészítenünk egy értelműen szükségünk van a 7P modellre. A Magyar Telekom Nyrt. egy szolgáltató ezért egy értelműnek tűnt számomra, hogy itt a 7P modellre lesz szükség, ha elszeretném készíteni a marketing mixét. Az utolsó fejezetben pedig el is készítettem a Magyar Telekom Nyrt. 7P modelljét.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 4p, 7p, marketing, marketingpolitikai eszközök, Telekom |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 10:09 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 10:09 |
Actions (login required)
Tétel nézet |