Marketingpolitikai eszközök és a 7P vizsgálata elméletben és a Magyar Telekom Nyrt. viszonylatában

Horváth Aranka Veronika (2021) Marketingpolitikai eszközök és a 7P vizsgálata elméletben és a Magyar Telekom Nyrt. viszonylatában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Marketingpolitikai eszközök és a 7P vizsgálata elméletben és a Magyar Telekom Nyrt. viszonylatában_ Horváth Aranka Veronika_HEPQ3X_.pdf] PDF
Marketingpolitikai eszközök és a 7P vizsgálata elméletben és a Magyar Telekom Nyrt. viszonylatában_ Horváth Aranka Veronika_HEPQ3X_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of FOSZK_OF_Horváth Aranka Veronika HEPQ3X.pdf] PDF
FOSZK_OF_Horváth Aranka Veronika HEPQ3X.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (206kB)

Absztrakt (kivonat)

ÖSSZEFOGLALÁS Záró dolgozatom témájaként a marketingpolitikai eszközöket választottam azon belül is pontosabban a klasszikus 7P elemeinek vizsgálatát. A legelején megismertük a marketing lényegét, mire való és miért segíti a vállalatokat. A marketing meghatározásait is megismertük, valamint megtudtuk, hogy egy definícióval nehezen lehet meghatározni ezt a sok rétű tudományágat melyet egyesek már filozófia ként is emlegetnek. De tudjuk, hogy a marketing legfontosabb feladata, hogy értéket teremt és segíti a cserét. A legfontosabb alapfogalmak megismerése után, a marketing koncepciók fejlődésével foglalkoztunk hiszen ezek a marketing orientációk egymásból alakultak ki. Az egymásból kialakulás úgy történhetett meg, hogy a már meglévő orientációt tovább fejlesztették és át gondolták ám ennek ellenére mindegyik koncepció jelen van és létezik ma is bár a legelterjedtebb a holisztikus marketingkoncepció a többi is jelen van a vállalkozások különböző „életkorában” vagy helyzetében. Ezek szorosan összefüggenek a marketingpolitikai eszközökkel hiszen a holisztikus marketingkoncepcióban megismert elemek összekapcsolódnak a különböző marketingpolitikai eszközökkel, mert a holisztikus marketingkoncepció elemei felügyelik sokszor a különböző marketing politikai eszközöket. A marketingpolitikai eszközök ismerete fontos, hiszen enélkül egy hagyományos marketing mixet sem tudunk meg alkotni nem még egy szolgáltatásmarketing marketin mixet. A szolgáltatás marketing fejlődésének köszönthető, hogy 1960 óta az akkor ismert és használt 4P modell tovább fejlődött és azóta kialakult a 7P és a 4C is. A záró dolgozatomban a 4C csak pár szóban említettem, mert az a vevői oldalról vizsgálja terméket, mely szintén nagyon fontos azonban itt most a vállalati oldal a lényeg. Amíg egy kézzel fogható termékről szeretnénk készíteni marketing mixet addig megelégedhetünk a McCarthy féle 4P modellel azonban, ha már egy szolgáltatás marketing mixét kell elkészítenünk egy értelműen szükségünk van a 7P modellre. A Magyar Telekom Nyrt. egy szolgáltató ezért egy értelműnek tűnt számomra, hogy itt a 7P modellre lesz szükség, ha elszeretném készíteni a marketing mixét. Az utolsó fejezetben pedig el is készítettem a Magyar Telekom Nyrt. 7P modelljét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 4p, 7p, marketing, marketingpolitikai eszközök, Telekom
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 10:09
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 10:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet