Jámborné Kovács Zsuzsanna (2021) A mesterséges intelligenciának a tanulók képességeihez igazodó, személyre szabott tanulás-támogatási alkalmazása és várható hatásai az oktatás területén. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_Jámborné_Kovács_Zsuzsanna.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Jámborné_Kovács_Zsuzsanna.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (194kB) |
Absztrakt (kivonat)
Bevezetés: Kutatásom célja, hogy megismerjem a mesterséges intelligencia történetét, oktatáshoz kötődő aspektusait, a klasszikus és reform pedagógiai módszereket. Témaválasztásom apropója a jelenleg is zajló COVID-19 pandémia, ami miatt a hagyományos tantermi – jelenléti oktatás digitális, illetve távoktatásra kényszerült. Módszerek: Kutatómunkám során célom volt egy Android alkalmazás prototípus fejlesztése, nyílt forráskódok felhasználásával, illetve a TensorFlow használatával. Ezek kidolgozása előtt megismerkedtem az okos eszközzel mérhető élettani folyamatokkal (testbeszéd, mimika, pulzus, tekintet). Felkutattam különböző modelleket, amik a későbbi munkámat segítették, ezek az alábbiak: - képosztályozás: a szemek felismerésére - testhelyzet: a szemek pozíciójának meghatározása más tárgyakhoz/testrészekhez képest, térbeli meghatározásukra. Emellett prototípusomban cél volt, hogy képes legyen Bluetooth-on keresztül okos eszközhöz kapcsolódni, ehhez szükségem volt a Bluetooth Low Energy (BLE), valamint a Generic Attribute Profile (GATT) módszerek megismerésére. Eredmények: A modellek megismerése után képessé váltam a képosztályozás segítségével megismertetni a prototípusomat a szemeimmel. A testhelyzet meghatározásával képes voltam megbecsülni a szemek elhelyezkedését az arcon és ezáltal elértem, hogy megismerje a prototípus, hol találhatóak a szemek, milyen pozícióban vannak. A prototípus emellett képessé vált arra, hogy megkülönböztesse a kamerakép alapján, hogy a szemeim nyitva, vagy csukva vannak-e, ennek valószínűségét egy indikátorral a kijelző tetején kiírattam. A létrehozott felület képessé vált arra, hogy Bluetooth-on keresztül eszközöket keressen és azokkal kapcsolódást létesítsen. Az összekapcsolódásnak köszönhetően így már az alkalmazás használója (pedagógus) élőben követheti a tanuló tekintetét és pulzusának változásait. Következtetések: A prototípus fejlesztése sikerrel zárult, kitűzött céljaimat elértem, de számos lehetőség mutatkozik a prototípus továbbfejlesztésére, mind funkció – mind kinézet tekintetében. Hosszú távon viszont érdemes vizsgálni az alkalmazás használatának jogi vonatkozásait, várható hatásait az oktatásra, illetve a tanulók személyiségére vonatkozóan. Emellett nem feledhető el, hogy Magyarországon regionális eltérések mutatkoznak az iskolák felszereltsége, a pedagógusok-gyermekek anyagi, infrastrukturális lehetőségei között. Témavezetők: Kaderják Gyula Attila belső konzulens, Tőtős Ferenc külső konzulens
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | adatkapcsolat, Android, képfeldolgozás, mesterséges intelligencia, oktatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 10:06 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 10:06 |
Actions (login required)
Tétel nézet |