Hajdók Andrea (2021) Employer branding eszközök HR szempontból a Rail Cargo Hungaria Zrt. példáján keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
HajdókAndrea_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Hajdók_Andrea_Antónia.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (430kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája az employer branding HR szempontú megközelítése. Az employer branding a mai HR egyik nagyon felkapott és fontos területévé nőtte ki magát. Ma már elképzelhetetlen, hogy egy vállalat úgy működjön, hogy nem fektet be ebbe a területbe, és nem használ munkáltatói márkaépítéshez szükséges eszközöket. A munkaerőpiac megváltozott, ugyanis napjainkra jellemző lett a kedvezőtlen demográfiai tényezők miatt a munkaerőhiány. Ezek a tényezők például, hogy a társadalom elöregedik, illetve a fiatalabb generációk egy része külföldre költözik, az egységes piac kialakulásával, óriási problémákat okoz a vállalatok számára. Manapság ennek következményeként nagyon nagy lett a jelöltekért való versenyzés. Nem elég bevonzani őket, nagy hangsúlyt kell fektetni a megtartásukra is. Emiatt van szüksége minden vállalatnak egy megfelelően kialakított employer branding stratégiára, valamint a munkavállalói élmény tudatos alakítására.Kutatási kérdésem azt járja körbe, hogy mit tud a HR tenni annak érdekében, hogy vonzóbb munkáltatói márkát alakítson ki a vállalatról? Milyen eszközök állnak rendelkezésre, amelyeket manapság mindenképp a stratégia részévé kell tenni, hogy kitűnjünk a versenytársak közül?Dolgozatom első részében a szekunder kutatással, vagyis a szakirodalmi háttér segítségével bemutatom az employer branding fogalmát, céljait. Különböző szakmai modellek alapján részletezem, hogy hogyan érdemes kialakítani a stratégiát. Ismertetem azokat az eszközöket, amelyek a potenciális jelöltek bevonzástól kezdve a toborzás-kiválasztáson át egészen a munkavállalók megtartásáig, vagyis a teljes munkavállalói életcikluson át, segítségünkre lehet. Többek között bemutatásra kerül az onboarding folyamat, a lehetséges külső és belső kommunikációs eszközök, a különböző atipikus munkavégzési formák, a juttatási és ösztönzési rendszer, a képzések, a teljesítményértékelés, az utánpótlásképzés, és a gyakornoki programok is. Ezek az eszközök ugyanis mind segíthetnek egy jobb (vonzóbb) munkáltatói márka kialakításában. Ha a stratégia megfelelően van kiépítve, az segíteni tudja a cég üzleti eredményét, azáltal, hogy csökkenti többek között a fluktuációt, és növeli az elégedettséget.Az employer branding lehetséges HR eszközeinek bemutatását a Rail Cargo Hungaria Zrt. vállalat példáján keresztül szemléltetem, amelyre a primer kvantitatív kutatásom is épül. Ez a felmérés kérdőíves módszerrel készült, amely többek között a következő területeket járja körbe: mennyire ajánlanák a dolgozók a munkahelyüket, az egyes tényezők, amelyek a szakirodalmi áttekintés során bemutatásra kerülnek, mennyire fontosak a munkavállalók számára, mely eszközöket tartják ők a leghatékonyabbnak. Illetve, hogy pontosan mi motiválja őket arra, hogy hosszútávon is a cégnél maradjanak, és még nagyobb teljesítménnyel tudjanak dolgozni, valamint, hogy melyek azok a területek, ahol a vállalatnak esetlegesen fejlődnie kellene.A dolgozatot a primer és szekunder kutatások alapján keletkezett javaslataim bemutatásával, a vállalatnál alkalmazott eszközök részletezésével, és a feltevésekre kapott válaszokkal zárom összefoglalásként.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | emberi erőforrás menedzsment, emberi erőforrás stratégia, employer branding, HR, Munkáltatói márka |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 10:05 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 10:05 |
Actions (login required)
Tétel nézet |