Diszruptív marketing alkalmazása egy vállalatnál

Mérges Bence István (2021) Diszruptív marketing alkalmazása egy vállalatnál. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Záródolgozat-a-szakmai gyakorlati beszámolóval-és-nyilatkozattal.pdf] PDF
Záródolgozat-a-szakmai gyakorlati beszámolóval-és-nyilatkozattal.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Záró-dolgozati-összefoglalás.pdf] PDF
Záró-dolgozati-összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (328kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a diszruptív innováció és a diszruptív marketing fogalmát, jellemzőit és megvalósulási formáit vizsgáltam a vállalati környezetben. A témaválasztást a személyes érdeklődés mellett a problémakör aktualitása indokolta. Munkám során arra a kérdésre kerestem a választ, hogy hogyan segíthetik a diszruptív üzleti stratégiai és marketing megoldások a 2020 tavaszán kirobbant koronavírus-járvány miatt kialakult gazdasági válságból való kilábalást, a gazdasági károk mérséklését és a válság túlélését. Dolgozatomban mindenekelőtt szakirodalmi áttekintést végeztem, amelyben bemutattam a diszruptív innováció fogalmát, valamint a diszruptív innovációt támogató sajátos piaci viszonyokat. Ezen belül is elemeztem azokat a vállalkozási formákat – startupokat –, amelyek a leginkább lehetővé teszik a diszruptív innovációk megvalósítását. Mindezeket követően megvizsgáltam azt, hogy milyen hatást gyakorol a diszruptív innováció az üzleti stratégiára és szemléletre, valamint a marketing-mixre a 4P vonatkozásában. Munkám második részében esettanulmányok keretein belül elemeztem néhány jó példát (sportszektor, turizmus, offline kereskedelem, nagyvállalati HR menedzsment) arra, hogy hogyan lehet hatékonyan alkalmazni a diszruptív (marketing) megoldásokat a koronavírus-járvány okozta gazdasági válság idején, a válságból való kilábalás érdekében. Dolgozatomban rámutattam arra, hogy a koronavírus-járvány miatt kialakult gazdasági válság egy olyan sajátos gazdasági, üzleti, kereskedelmi, piaci és marketingkörnyezetet teremtett, amelyben a túlélés jelentős részben azon múlik, hogy mennyire képesek a vállalkozások rugalmasan, kreatív, nyitottan és innovatívan alkalmazkodni az új körülményekhez, a megváltozott viszonyokhoz, lehetőségekhez és fogyasztói-vásárlói igényekhez. Napjainkban nem csak a válság által súlyosan érintett szektorokban, de a gazdasági élet valamennyi területén szükség van arra, hogy a piaci szereplők gyorsan felmérjék a változó fogyasztói igényeket és az új piaci lehetőségeket, azokhoz rugalmasan alkalmazkodjanak – mind az üzleti startégiát és szemléletet, mind pedig a marketingtevékenységet illetően. Munkámat összegezve megállapíthatom, hogy a 2020-as évben egy olyan sajátos gazdasági környezet alakult ki, amely kifejezetten kedvez a diszruptív megoldásoknak. Meglátásom szerint a válság „nyertesei” azok a vállalkozások lesznek, akik képesek a diszruptív üzleti és marketing megoldásokat stratégiai, kulturális, szervezeti és technológiai szinten egyaránt integrálni és alkalmazni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: management, működőképesség, online marketing, termelési és szolgáltatási tevékenység, üzleti folyamatok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 10:04
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 10:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet