Mérges Bence István (2021) Diszruptív marketing alkalmazása egy vállalatnál. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Záródolgozat-a-szakmai gyakorlati beszámolóval-és-nyilatkozattal.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Záró-dolgozati-összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (328kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a diszruptív innováció és a diszruptív marketing fogalmát, jellemzőit és megvalósulási formáit vizsgáltam a vállalati környezetben. A témaválasztást a személyes érdeklődés mellett a problémakör aktualitása indokolta. Munkám során arra a kérdésre kerestem a választ, hogy hogyan segíthetik a diszruptív üzleti stratégiai és marketing megoldások a 2020 tavaszán kirobbant koronavírus-járvány miatt kialakult gazdasági válságból való kilábalást, a gazdasági károk mérséklését és a válság túlélését. Dolgozatomban mindenekelőtt szakirodalmi áttekintést végeztem, amelyben bemutattam a diszruptív innováció fogalmát, valamint a diszruptív innovációt támogató sajátos piaci viszonyokat. Ezen belül is elemeztem azokat a vállalkozási formákat – startupokat –, amelyek a leginkább lehetővé teszik a diszruptív innovációk megvalósítását. Mindezeket követően megvizsgáltam azt, hogy milyen hatást gyakorol a diszruptív innováció az üzleti stratégiára és szemléletre, valamint a marketing-mixre a 4P vonatkozásában. Munkám második részében esettanulmányok keretein belül elemeztem néhány jó példát (sportszektor, turizmus, offline kereskedelem, nagyvállalati HR menedzsment) arra, hogy hogyan lehet hatékonyan alkalmazni a diszruptív (marketing) megoldásokat a koronavírus-járvány okozta gazdasági válság idején, a válságból való kilábalás érdekében. Dolgozatomban rámutattam arra, hogy a koronavírus-járvány miatt kialakult gazdasági válság egy olyan sajátos gazdasági, üzleti, kereskedelmi, piaci és marketingkörnyezetet teremtett, amelyben a túlélés jelentős részben azon múlik, hogy mennyire képesek a vállalkozások rugalmasan, kreatív, nyitottan és innovatívan alkalmazkodni az új körülményekhez, a megváltozott viszonyokhoz, lehetőségekhez és fogyasztói-vásárlói igényekhez. Napjainkban nem csak a válság által súlyosan érintett szektorokban, de a gazdasági élet valamennyi területén szükség van arra, hogy a piaci szereplők gyorsan felmérjék a változó fogyasztói igényeket és az új piaci lehetőségeket, azokhoz rugalmasan alkalmazkodjanak – mind az üzleti startégiát és szemléletet, mind pedig a marketingtevékenységet illetően. Munkámat összegezve megállapíthatom, hogy a 2020-as évben egy olyan sajátos gazdasági környezet alakult ki, amely kifejezetten kedvez a diszruptív megoldásoknak. Meglátásom szerint a válság „nyertesei” azok a vállalkozások lesznek, akik képesek a diszruptív üzleti és marketing megoldásokat stratégiai, kulturális, szervezeti és technológiai szinten egyaránt integrálni és alkalmazni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | management, működőképesség, online marketing, termelési és szolgáltatási tevékenység, üzleti folyamatok |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 10:04 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 10:04 |
Actions (login required)
Tétel nézet |