Hogyan lehet vezetőként coach sapkában eredményesnek lenni?

Kovács Hajnalka (2021) Hogyan lehet vezetőként coach sapkában eredményesnek lenni? Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Kovács Hajnalka_Kész.pdf] PDF
Szakdolgozat_Kovács Hajnalka_Kész.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2024. Június 03..

Download (2MB)
[thumbnail of Kovács Hajnalka Andrea_Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Kovács Hajnalka Andrea_Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (67kB)
[thumbnail of Témavázlat és összefoglalás_2020május.pdf] PDF
Témavázlat és összefoglalás_2020május.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2024. Június 03..

Download (432kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom célja annak bemutatása, hogy hogyan alkalmaztunk coaching eszközöket egy KKV-ban a vezetési munka hatékonyságának növelésére. Az elméleti részben bemutatom a coaching eredetét, folyamatát, a coach kompetenciákat, folyamatmodelleket és eszközöket. Röviden kitérek arra, hogy mekkora szerepük van a kis-közép vállalkozásoknak a gazdaságban és milyen hasznos a tudatos és erőforrásokat hatékonyan használó működés. Az esettanulmányban a szerződéskötést követően, a cég kereskedelmi vezetőjével haladunk végig egy 5 üléses coaching folyamaton a vezetői hatékonyság növelése érdekében. A közös munkát végig kísérő cél megfogalmazásra került: Hogyan legyek jobb vezető, hogyan kommunikáljak, delegáljak eredményesebben? A teljes folyamatot Cope 7C rendszere segítségével vittem végig számos külső eszköz beemelésével. Ezek elemző leírásával lett látható az út, amin végig mentünk.  Nehéz helyzetnek éltem meg a „vezető” és a „coach” szerepem összeegyeztetését. A nehézséget az alábbi pontokon éreztem: a kialakult vezető-beosztott viszonyrendszerből kilépve egy coach-coachee közötti sikeres munkához szükséges partneri kapcsolat megteremtése, a más minőségű bizalom elnyerése, visszajelzések megfogalmazása. Megfelelő coaching eszközök használatával és a régi jó kapcsolatunkra építve tudtuk kezelni a helyzeteket. A többi munkatárssal nincs a belső coaching-hoz megfelelő mélységű és bizalmi kapcsolatunk, ezért a többi munkatárs esetében jobb megoldásnak látom, ha külső coachot vonunk be a fejlesztő munkába . A coaching eredményeként elmondhatjuk, hogy az ügyfél új eszközöket, megoldásokat talált a problémáira. Sokat fejlődött a tudatos jelenléte, jobban látja az erősségeit, és a fejlesztendő területeket. Jobban kommunikál és fejlődött a delegálási képessége. Kidolgozta a maga számára leginkább megfelelő tervet. Nőtt az önbizalma és felelősséget vállal a dolgaiért. Önállóan használja és kezeli az új ismereteit és képes a segítség nélküli boldogulásra. A coaching stílusú vezetés kidolgozása még hosszú folyamat, azonban az igény megjelenése, az első lépések megtétele is már óriási lépés a kívánt úton.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Business Coach

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Lapu Klára
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Réthi Gábor
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: coaching, hatékonyság, kommunikáció, kompetencia, motiváció, vezetés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 10:04
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 10:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet