Kovács Hajnalka (2021) Hogyan lehet vezetőként coach sapkában eredményesnek lenni? Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_Kovács Hajnalka_Kész.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Kovács Hajnalka Andrea_Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (67kB) |
|
PDF
Témavázlat és összefoglalás_2020május.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (432kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom célja annak bemutatása, hogy hogyan alkalmaztunk coaching eszközöket egy KKV-ban a vezetési munka hatékonyságának növelésére. Az elméleti részben bemutatom a coaching eredetét, folyamatát, a coach kompetenciákat, folyamatmodelleket és eszközöket. Röviden kitérek arra, hogy mekkora szerepük van a kis-közép vállalkozásoknak a gazdaságban és milyen hasznos a tudatos és erőforrásokat hatékonyan használó működés. Az esettanulmányban a szerződéskötést követően, a cég kereskedelmi vezetőjével haladunk végig egy 5 üléses coaching folyamaton a vezetői hatékonyság növelése érdekében. A közös munkát végig kísérő cél megfogalmazásra került: Hogyan legyek jobb vezető, hogyan kommunikáljak, delegáljak eredményesebben? A teljes folyamatot Cope 7C rendszere segítségével vittem végig számos külső eszköz beemelésével. Ezek elemző leírásával lett látható az út, amin végig mentünk. Nehéz helyzetnek éltem meg a „vezető” és a „coach” szerepem összeegyeztetését. A nehézséget az alábbi pontokon éreztem: a kialakult vezető-beosztott viszonyrendszerből kilépve egy coach-coachee közötti sikeres munkához szükséges partneri kapcsolat megteremtése, a más minőségű bizalom elnyerése, visszajelzések megfogalmazása. Megfelelő coaching eszközök használatával és a régi jó kapcsolatunkra építve tudtuk kezelni a helyzeteket. A többi munkatárssal nincs a belső coaching-hoz megfelelő mélységű és bizalmi kapcsolatunk, ezért a többi munkatárs esetében jobb megoldásnak látom, ha külső coachot vonunk be a fejlesztő munkába . A coaching eredményeként elmondhatjuk, hogy az ügyfél új eszközöket, megoldásokat talált a problémáira. Sokat fejlődött a tudatos jelenléte, jobban látja az erősségeit, és a fejlesztendő területeket. Jobban kommunikál és fejlődött a delegálási képessége. Kidolgozta a maga számára leginkább megfelelő tervet. Nőtt az önbizalma és felelősséget vállal a dolgaiért. Önállóan használja és kezeli az új ismereteit és képes a segítség nélküli boldogulásra. A coaching stílusú vezetés kidolgozása még hosszú folyamat, azonban az igény megjelenése, az első lépések megtétele is már óriási lépés a kívánt úton.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | coaching, hatékonyság, kommunikáció, kompetencia, motiváció, vezetés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 10:04 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 10:04 |
Actions (login required)
Tétel nézet |