Egy vállalat stratégiájának kialakítása és gyakorlati megvalósítása

Földi Kristóf (2021) Egy vállalat stratégiájának kialakítása és gyakorlati megvalósítása. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Földi_Kristóf_LVE0TU_Szakdolgozat.pdf] PDF
Földi_Kristóf_LVE0TU_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 10..

Download (2MB)
[thumbnail of Titkosítás_EMOGA_Kft.pdf] PDF
Titkosítás_EMOGA_Kft.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of SZTK_TO_Földi_Kristóf.pdf] PDF
SZTK_TO_Földi_Kristóf.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 10..

Download (969kB)

Absztrakt (kivonat)

ÖSSZEFOGLALÁS Egy vállalat stratégiájának kialakítása és gyakorlati megvalósítása Földi Kristóf Mérnök-közgazdász+36309400596foldikristof96@gmail.com Dolgozatomat legelőször a kutatás céljának, jelentőségének és relevanciájának bemutatásával kezdtem. Majd az elméleti áttekintéssel folytattam, ahol részletesen tárgyaltam a későbbiekben felhasznált elemzések szakirodalmi hátterét. Kezdve az „öt P” modelltől tovább haladva a stratégiát befolyásoló erőkön keresztül az infelxiós pont modellig. Továbbiakban a vállalati stratégiát jobban meghatározó modelleket boncolgattam, mint például PESTEL, VRIO és SWOT elemzések. Ezután az általam választott bázisvállalat piaci helyzetét mutattam be, majd a tevékenységét részleteztem. Ezt követően a stratégiai elemzésekkel foglalkoztam, ahol PETEL és iparági környezet elemzésekkel vizsgáltam a külső környezetet. Folytatva vizsgáltam a belső környezetet erőforrás audittal, versenytársakkal való összehasonlítással ás VRIO elemzéssel. Stratégiai elemzés utolsó lépésében szakmailag összefoglaltam a külső és belső környezetet SWOT elemzéssel. Legvégül tárgyalom a vállalat alapvető értékeit, céljait. Összességében az általam alkalmazott elemzési módszerek – PESTEL, erőforrás, Porter, VRIO, SWOT modellek – alapján arra a megállapításra jutottam, hogy az EMoGÁ Kft. sikerének nagyrészét annak köszönheti, hogy a modellek szerinti szegmensekben képes azokat a faktorokat, tényezőket beazonosítani és kihasználni, amelyeket később versenyelőnnyé tud alakítani. Az intézményi szempontok alapján a cég számára egyrészt kifejezetten előnyös az Európai Unió által biztosított szabadkereskedelmi lehetőségek, amely a liberalizált gázpiac által valósult meg. Az erőforrások és képességek nézőpontot tekintve az EMoGÁ Kft. kellő mértékű erőforrással rendelkezik a vállalat hatékony működéséhez, emellett az egyik legértékesebb képessége, hogy jelentős összeget áldoz a hatékony és piaci igényeknek megfelelő rugalmas működés érdekében, ami megkülönbözteti versenytársaitól és további versenyelőnyhöz juttatja. Végül az iparági nézőpont alapján az intenzív verseny ellenére is képes az EMoGÁ Kft. piaci pozícióját megőrizni, illetve további előnyökre szert tenni, legyen az a beszállítókkal (forrás), fogyasztókkal, vagy az új belépőkkel szemben. Sikerének másik titka a fogyasztói igényeknek való folyamatos megfelelés, gyors információáramlás gázpiaci szereplők között, amelyek lehetővé teszik további adatelemzést, optimalizálást. Ez természetesen csak az igen jól felkészült, gáziparban tájékozott és elismert dolgozói gárdával lehetséges. Emellett az EMoGÁ Kft népszerűségét és pozícióját tovább erősíti a cég letisztult számlázása, illetve egyszerű, rugalmas szerződései, mely nem tartalmaz piaci versenyt hátráltató módszereket (pl.: last call opció, kötbér stb.). Így a fogyasztóelvándorlás sosem lépte túl az évi 10%-ot, amely jó eredménynek számít egy liberalizált gázpiacon, ahol bárki szabadon választhat és válthat gázkereskedőt. Ugyan a koronavírus járvány okozta válsághelyzetben nem kedvező a fizetési hajlandóság tekintetében, azonban sem a gáziparban sem az EMoGÁ Kft számára eddig nem eredményezett válságot. A stratégiai elemzésekből arra következtettem, hogy az EMoGÁ Kft. optimális méretű portfólióval rendelkezik és minden adott a jövőbeli stratégiai sikerekhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Mérnök közgazdász

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Miksztaj Péter
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Németh János Pál
Belső
tudományos munkatárs; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: gazdasági verseny, gázipar, kkv, stratégia, SWOT
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 10:03
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 10:04

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet