Blazsek Anna (2021) Ügyvezetői tevékenységek támogatása és az ehhez kapcsolódó folyamatok optimalizálása menedzsment módszerek alkalmazásával. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
zarodolgozat_blazsek_anna_eg2o2y.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
zaro-dolgozati-osszefoglalas_2021_foszk.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (209kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom az ügyvezetői tevékenységek támogatása a menedzsment módszerek alkalmazásával foglalkozott. A témát először elméletben jártam körül. Tanulmányaim során a menedzsment módszerek fejlődését tanulmányoztam, ezek eredményeit használtam fel a szakmai gyakorlatomnak helyet adó Dr. Engelbrecht Ügyvédi Irodában, ahol asszisztensi pozícióban dolgoztam. Ilyenek a stratégiai tervezés, a CRM-ügyfélmenedzsment és a lean menedzsment. További feladatköröm az adminisztratív munkák elvégzése volt. Az irodaszerek beszerzése mellett a postai teendőkért és az ügyfelekkel történő kapcsolattartásért is én voltam a felelős. Először, a gyakorlatom kezdetén, a stratégiai tervezés módszerével élve megvizsgáltuk az iroda működésének hatékonyságát, erősségeit, gyengeségeit és a környezeti lehetőségeit és veszélyeit. Átfogó célként azt tűztük ki, hogy az irodában lévő nyomtatványok teljes körű digitalizálása végbemenjen. Ehhez egy olyan szerverre volt szükség, amelyben az adatok fizikailag biztonságban vannak, de felhős támogatással is rendelkezik. Ennek a munkának technikai kivitelezésében segédkeztem. Az ügyfélmenedzsment módszer alkalmazásával az ügyfél megtartás és az új ügyfelek elérése segíthető elő. Ennek érdekében javasoltam a hírlevél útján történő kommunikációt, mert az irodának alapvető érdeke az ügyfelek tájékoztatása a jogi és törvényi szabályozás változásairól. Mivel a hírlevél tartalmának megfogalmazásában csak jogi végzettségű dolgozók vehetnek részt, ebben az esetben is a háttér kidolgozásában segédkeztem. Továbbá javasoltam a közösségi médiában való aktívabb jelenlétet, például a gyakori posztolást és blogolást, amelyre a munkatársak nyitottak voltak, viszont ezen ötletek még csak a kezdeti fázisban maradtak.A lean menedzsment egy olyan vállalatszervezési metódus, amelynek célja a termékek, szolgáltatások minél hatékonyabb és gazdaságosabb előállítása. A lean menedzsment a hatékonyság növelését a termelési, érték-előállítási folyamatok racionalizálásával éri el. Egy ügyvédi iroda esetében ez jelenti például a különböző ügytípusok során keletkező dokumentumok észszerű rendezését, melyet végre is hajtottunk, ezzel segítve a folyamatok gördülékenységét. A modern menedzsment módszereknek már az elméleti definíciói is magukban hordozzák a fejlődés ígéretét, viszont mindig is azon tűnődtem, hogy alkalmazhatóak-e ezek a módszerek a valóságban. Vannak folyamatok, amik hosszú távon értelmezhetőek csak, ezért a gyakorlatom során az eredmények nem mindig voltak mérhetőek, vagy csak az előkészítési fázisban maradtak meg. Nagy tanulsága ezen módszerek alkalmazásának, hogy a folyamatos fejlesztés, hibajavítás a 21. századi magyar cégtársadalomnak, hazai cégeknek jelentős kihívása lesz, hiszen egyre nagyobb a követelmény, hogy lépést tudjunk tartani a folyamatosan változó világ kihívásaival.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | lean menedzsment, menedzsment, stratégiai tervezés, SWOT-elemzés, ügyfélmenedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 10:02 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 10:02 |
Actions (login required)
Tétel nézet |