Szervezeti innovációk bevezetésének elméleti és gyakorlati megvalósítási nehézségei az idősgondozási szektorban

Dudás Csongor László (2021) Szervezeti innovációk bevezetésének elméleti és gyakorlati megvalósítási nehézségei az idősgondozási szektorban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Dudás_Csongor_G4PT2K_Végleges.pdf] PDF
Szakdolgozat_Dudás_Csongor_G4PT2K_Végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Összefoglalás.pdf] PDF
Összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (311kB)

Absztrakt (kivonat)

ÖSSZEFOGLALÁSJelenleg intézményvezetőként dolgozom egy családi tulajdonban lévő, alapítvány által működtetett idősek otthonában Kecskemét mellett, Ballószögön. A 22 éves múltra visszatekintő Aranykor Időskorúak Otthonában. Korábban a budapesti Robert Bosch Kft.-nél dolgoztam, ahol a biztonságtechnikai részleg kollégája voltam. Az intézményben felmerült igények alapján, a korábbi tapasztalataimra és tanulmányaim egészére támaszkodva próbálom megtalálni a megfelelő megoldást, több az üzemeltetést megkönnyítő probléma megoldására.A problémafelvetés alapja, hogy miként illeszthető be a modern technika a hagyományos elvek mentén működő intézménybe, úgy, hogy az egy valóban működő rendszert alkosson, a meghatározott költségkereten belül maradva.Célom, hogy megtaláljam a megoldást a két dolog összeegyeztetésére, felderítsem a lehetséges nehézségeket és olyan szakdolgozatot készítsek, amely alapján megvalósulhat a már bevezetés alatt álló integrált rendszer.Korábbi szakdolgozatomat tovább gondolva, olyan kérdésekre keresem a választ, hogy miként alkalmazható a rendszer az alapítvány terjeszkedési tervei során.Fontos leszögezni, hogy ez az irányítási/ felügyeleti rendszer egy teljesen új, idősgondozási szektorban innovatív szoftver, amely nem csak a hagyományos számlázási, készletezési feladatokat látja el, hanem új lehetőséget teremt a hozzátartozók számára, hogy követhessék szeretteik mindennapjait, amellett, hogy minőségbiztosítási rendszerként is funkcionál, ezzel teremtve hozzáadott értéket a lakók számára.Többször találkoztunk azzal, hogy a gyermek külföldön dolgozik, de a szüleinek elhelyezésre van szüksége itthon, azonban így nehézkes a folyamatos kapcsolattartás. Ebben az esetben is nyugalmat adna egy olyan online elérhető felület ahol nyomon követhető a lakók napi rutinja. Az ápolók/ takarítók/ gyógytornászok/ mentálhigiénés kollégák digitális eszközök segítségével folyamatosan frissítik a lakók állapotát, így távolról is látható, ha a lakónál takarítás történt, megkapta gyógyszerét, etették, itatták, vagy éppen részt vett egy foglalkozáson, gyógytornán. Első lépésben a ballószögi intézményben szeretnénk ezt megvalósítani.Felmerül a kérdés, hogy működtethető-e az ország különböző pontjain, teljesen eltérő tulajdonságokkal rendelkező intézményekben is?Ennek aktualitását az is alátámasztja, hogy az alapítvány terjeszkedésének első ütemében megvásárolt egy másik 159 fő befogadására alkalmas idősek otthonát Budapesten. Jelenleg pedig elkezdődnek a ballószögi 150 fős intézmény bővítésének munkálatai. Rövid és középtávú cél, hogy létrehozzunk egy örökölhető lakásokból álló idős centrumot, amelyben helyet kapnak társasházak, a jelenlegi minta alapján működő idősek otthona, demens ellátásra specializálódott otthon, valamint ekkora ( közel 1000 idős) ellátására alkalmas ipari konyha és magán kórház is.Hosszú távon pedig az ország több pontján szeretnénk idős otthonokat nyitni, hogy lehetőséget adjunk lakóinknak az intézmények közti utazásra. Továbbá az sincs kizárva, hogy idővel akár több európai országban is jelen legyünk és nevünk egyet jelentsen a minőségi idős gondozással.Ennek bevezetése során számos probléma merült fel és a jövőben is várhatóak nehézségek. Ilyen például a sok esetben alacsonyan kvalifikált munkaerő, vagy a területi adottságok különbözősége, az engedélyező szervek eltérő elvárásai.Primer kutatási módszerek közül a kérdőív és interjú készítését tartottam célravezetőnek. Kérdőívet az alkalmazottakkal, lakókkal és hozzátartozókkal egyaránt kitöltettem. Így valós képet kapva a jövőbeni felhasználók igényeiről és a bentlakóktól, akik inkább csak haszonélvezői a rendszernek. A részletesebb információk megszerzéséhez interjút készítettem a vezetőség tagjaival.A rendszer és a fejlesztési tervek megvalósításával, hazánkban korábban ismeretlen, innovatív, minőségi idősgondozás fog megvalósulni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vállalkozásfejlesztés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Csizmadia Péter
Belső
egyetemi docens; Menedzsment Tanszék; PSZK
Dr. Krajcsák Zoltán
Belső
egyetemi docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Aranykor Időskorúak Otthona Alapítvány, ERP rendszerek, idősgondozás, innováció, integrált vállalatirányítási rendszer, nehézségek, szervezeti innováció, szociális szféra, vállalatirányítás, vezetés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 10:02
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 10:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet