Felelős vállalatirányítás megjelenési formái a vállalkozásoknál

Csamangó Zsolt Sándor (2021) Felelős vállalatirányítás megjelenési formái a vállalkozásoknál. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Csamangó Zsolt Sándor DQJWEJ szakdolgozat.pdf] PDF
Csamangó Zsolt Sándor DQJWEJ szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of SZTK_TO_Csamangó_Zsolt_Sándor.pdf] PDF
SZTK_TO_Csamangó_Zsolt_Sándor.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (399kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR) szerepét vizsgálja, miközben fel kívánja tárni azt, hogy a társadalmi értékeknek való megfelelés valóban releváns eszköze-e a gazdálkodó szervezeteknek a versenytársaktól való megkülönböztetésre és a fogyasztók, azon belül is a munkavállaók és a potenciális alkalmazottak véleményformálására. A tanulmány rögzíti, hogy a vállalati felelősségvállalás egyre nagyobb figyelmet kap a közvélemény és az egyes gazdasági szektorok szereplőinek a körében is, a vállalatok pedig egyre gyakrabban beépítik a költségvetéseikbe is.  A szakdolgozat feltárja azokat a kapcsolódó kutatásokat és szakirodalmakat, amelyek jelentős hatással voltak a CSR területének vizsgálására, alakulására. Kiemeli a marketingkommunikációban, azon belül is a PR-ban és az employer brandingben betöltött szerepét. A tanulmány saját primer kutatási anyagának célja, hogy átfogó képet adjon a vállalatok társadalmi felelősségvállalásának fontosságáról, közben pedig felhívja a figyelmet arra, hogy mind a mai napig számos nagyvállalat becsüli le a CSR szerepét a vállalati imázsformálásban, a külső és belső kommunikáció eredményességében.  A szakdolgozat primer kutatásának legfontosabb megállapítása, hogy az álláskeresők a külföldiekhez képest kevésbé tudatosak, 31 százalékuk semmilyen szinten nem tájékozódik az állást meghirdető vállalatról a pályázati szakaszt megelőzően. A 69 százalék ugyan utánanéz a vállalkozásnak, ám elsősorban működési területére, lokációjára, partnereire kíváncsi, a társadalmi felelősségvállalás ebben a tekintetben nem élvez prioritást. Ugyanakkor a fogyasztók pozitív tulajdonságokat is hozzárendelnek azokhoz a vállalatokhoz, akik nagy figyelmet fordítanak a CSR-ra: jobb munkakörülményeket, pozitív hangulatot, rugalmasságot társítanak hozzájuk, ugyanakkor magasabb bérezést, vagy jobb anyagi körülményeket nem feltételeznek.  A szakdolgozat javasolja, hogy a vállalatok három pillér mentén építsék ki CSR stratégiájukat: ISO-minősítésekkel, a vállalati elvekkel és értékrendekkel, valamint a jótékonysági akciókkal. Megállapítja azt is, hogy a társadalmi felelősségvállalás hosszú távú stratégiába történő beépítése minden vállalat számára ajánlott, tekintettel arra, hogy ennek eredményei már rövidtávon is egyértelművé válhatnak a szervezetek számára. Kulcsszavak: Társadalmi felelősségvállalás, felelős vállalat, CSR, Corporate social responsibility  Legfontosabb források: 1.     Nafi (2018): Benefits of CSR, https://www.transparenthands.org/what-are-benefits-of-corporate-social-responsibility-csr-towards-society/, letöltve: 2021.01.27 2.     Angyal (2005): Vállalati felelősség, mint érték, Vezetéstudomány, XXXVI. évfolyam, 2005, 1. szám, p.2-12. 3.     Carroll (2008): A History of Corporate Social Responsibility: Concepts and Practices, In: The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility, pp.19 - 46, Oxford University Press, Oxford

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Mérnök közgazdász

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: corporate social responsibility, CSR, employer branding, felelős vállalat, marketingkommunikáció, PR, társadalmi felelősségvállalás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 10:02
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 10:02

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet