A közösségi média nyújtotta lehetőségek egy mikrovállalkozásnál

Becsei Adrienn (2021) A közösségi média nyújtotta lehetőségek egy mikrovállalkozásnál. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of A közösségi média nyújtotta lehetőségek egy mikrovállalkozásnál LYKEJA (BA).pdf] PDF
A közösségi média nyújtotta lehetőségek egy mikrovállalkozásnál LYKEJA (BA).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of LYKEJA Temavazlat-es-osszefoglalas.pdf] PDF
LYKEJA Temavazlat-es-osszefoglalas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (224kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom vezérfonalát a következő gondolat adja: legyen egy vállalkozás mérete bármekkora a közösségi média platformok használata új lehetőségeket nyithat meg számára. A cég, amelyen keresztül igazolni szeretném felvetésem egy mikrovállalkozás, ebből adódóan speciális a piaci helyzete. Emberi és financiális erőforrásokban sem bővelkedik annyira, hogy egy munkatársat kizárólag a marketingfeladatok ellátására alkalmazzon. Kérdésként merülhet fel az is, hogy egy ilyen méretű vállalkozás mit definiál marketingtevékenységeként. A fogalom meghatározása általánosan is elég összetett, nincs ez másképp akkor sem, ha a KKV szektorról beszélünk. Audrey Gilmore és társai tanulmánya alapján 4 fő alkotóelem köré csoportosulnak a marketing definíciók. Ezeket, valamint McCarthy 4P modelljét alapul véve igyekeztem teljeskörű magyarázatot adni arra, mi a marketing mikro-, kis-és középvállalati szinten. A közösségi média beemelése a fogyasztóval való kommunikációs folyamatba lehetővé teszi az azonnali visszajelzések szerzését. Ezáltal megismerhetjük, hogy mi jelenti az értéket a vevőink számára (customer value). Ez azért is kulcsfontosságú eleme a marketingünknek, mert az, hogy a vállalkozás szerint mi a jó és eladható termék sokszor nem azonos a vásárlói igényekkel. Éppen ezért, ha olyan termékeket értékesítünk és népszerűsítünk a social média segítségével amire ténylegesen szüksége van a fogyasztónak sokkal sikeresebbek lehetünk. Az általam bemutatott vállalkozás elsődleges csatornája vásárlóival való kommunikációjában a Facebook. Azonban ezt tudatosan arculat építésre nem használta egészen a webshopja elindításáig. Régóta érlelődő gondolat volt egy online piactér létrehozása, amelyet a Covid-19 okozta helyzet még inkább előtérbe helyezett. Így 2020 nyarán belevágtunk a webshopos értékesítésbe, és oldalunk népszerűsítésére a Facebook tűnt a legalkalmasabb felületnek. Ahogy említettem a hagyományos hirdetési felületekkel szemben a közösségi média oldalak lehetőséget adnak a vásárlói interakcióra, emellett előnye még, hogy a Facebook és a Google is korábbi böngészési adatok alapján egy profilt állítanak össze a felhasználóról, így megkönnyítve a vállalkozás marketingcélú posztjainak sikerét és költséghatékonyságát. Olyanoknál tudunk megjelenni, akiknek az érdeklődési körébe tartozik a vállalkozás és termékei – jelen esetben a Lada alkatrészek. A Magyar Reklámszövetség elnökének szavaival élve: „reklám a gazdaság motorjának olaja”, azonban nem szabad abba a hibába esnünk, hogy Facebookos követőtáborunkat elárasztjuk tartalmakkal, hiszen ez rövid időn belül ún. „hirdetésvakságot” fog náluk kiváltani.Ezáltal az olyan tartalmak sem fognak elérni hozzájuk, amelyek valóban hasznosak lennének számunkra. Egy posztnál véleményem szerint az elsődleges üzenetnek nem a vásárlásra való buzdításnak kell lennie, a kattintás, vásárlás már csak az üzenetünk célba érésének pozitív hozománya kell, hogy legyen. A cégnél a tartalomgyártás is ennek a gondolatnak a mentén történik. Elsősorban hasznos, informatív, szórakoztató jellegű tartalmakkal jelenünk meg amelyekkel a vásárlói visszajelzések és Facebook Oldalelemzések aktivitási adatai alapján megfelelünk a fogyasztók igényeinek. Az igényes képi megjelenés elsődleges a megosztott posztoknál, hiszen tudjuk, hogy mekkora a figyelemfelkeltő, ún. „görgetés megállító” ereje egy jó fotónak. A vállalkozás életében a közösségi média platformokon történő aktív megjelenés azért is nagy lehetőség, mert termékeink a maradványkereslet szakaszába értek. Hatalmas újítások a Lada alkatrészek piacán már nem várhatóak, így a jelenlegi pozíciónkat szeretnénk minél inkább bebiztosítani, valamint a lehetőségekhez mérten -a konkurenciák számának csökkentésével- növelni. Ehhez pedig mindenképp a cég modernizálásán és az online térbe integrálásán keresztül vezet az út. A jelenleg zajló generációváltás mellett pedig lehetőség van ennek megvalósítására. A fiatalabb generáció a közösségi média oldalak felhasználásával és trendjeivel van tisztában, az idősebb cégvezető pedig széleskörű szakmai tapasztalattal rendelkezik autószerelés terén.  Így a már meglévő vásárlóink -akiket a birtokunkban lévő tapasztalat és szaktudás győzött meg- továbbra is lojálisak maradnak, illetve eddig számunkra ismeretlen célközönséget is feltárhatunk. Ők azok, akik számára úgy válhatunk hitelessé, hogy jelen vagyunk az online térben. Dolgozatomban a vállalkozás példáján keresztül mutatom be, hogy mik a tartalomgyártás kulcstényezői, hogyan tudunk nem túl sokat, de épp eleget megjelenni a közösségi média felületeken.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kopasz Mónika
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Zsigmond-Heinczinger Száva
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kis- és mikrovállalkozások, közösségi média, közösségi oldalak, marketingkommunikáció, online reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 10:01
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 10:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet