Értékesítési tevékenységek elemzése és fejlesztési lehetősége a Di-Fer Kft. márkakereskedéseiben

Bakó Krisztián (2021) Értékesítési tevékenységek elemzése és fejlesztési lehetősége a Di-Fer Kft. márkakereskedéseiben. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Bakó Krisztián_Szakdolgozat_DC952Y.pdf] PDF
Bakó Krisztián_Szakdolgozat_DC952Y.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Témavázlat és összefoglalás.pdf] PDF
Témavázlat és összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (385kB)

Absztrakt (kivonat)

Témaválasztásom során fontosnak tartottam, hogy olyan kérdéskört vizsgáljak, amely napjaink kihívásokkal teli időszakának ellenére is képes figyelemfelkeltő mondanivalóval szolgálni. Választásom az értékesítési folyamatok vizsgálatára esett, hiszen a folyamatosan változó környezet és az újonnan megjelenő gazdasági nehézségek következtében a változás és az alkalmazkodás elkerülhetetlen hozadéka a versenyben maradásnak. Fontos, hogy egy vállalat adaptálódni tudjon a hirtelen bekövetkezett változásokra, hiszen ez hatalmas versenyelőnyt jelenthet a piacon. A Di-Fer Kft. és vele együtt hazánk összes vállalkozása, egy mindeddig ismeretlen ellenféllel találta szemben magát a Koronavírus járvány személyében. Ismeretlen, hiszen nem egy piaci szereplőről van szó, vagy egy új belépőről a szegmensben, aki a piaci részesedésért küzd, hanem egy láthatatlan és veszélyes ellenségről, akivel a Di-Fer-nek a több mint 30 éves fentállása óta egyszer sem volt dolga. Több válságot megélt már a cégcsoport az 1989-es alapítása óta, számtalan küzdelemből sikerült győztesen kikeverednie, voltak jobb és rosszabb napjai, azonban egy dolog mindig megmaradt, ami a mai napig meghatározza a Di-Fert, ez pedig nem más, mint a tudatosság. Dolgozatomat a szakirodalmi áttekintéssel kezdtem, mely során bemutatom az értékesítés szerepét a marketing-mixben. Továbbá a különböző értékesítési stratégiák meghatározásának fontosságát emelem ki, hiszen mindenekelőtt az az egyik legfontosabb kérdés, hogy milyen csatornán, illetve melyik közvetítőn keresztül valósul meg az áru eljuttatása a fogyasztóhoz. Az értékesítési célok meghatározása szintén fontos aspektusa volt a szakirodalomi rész felépítésének, hiszen jól átgondolt és teljesíthető célok nélkül nem lesz hatékony semmilyen tevékenység sem. Ezt pedig alá is támasztja számtalan könyv és publikáció. Mindezt követően érdemes létrehozni és kiépíteni az értékesítési csatornákat, valamint ezek menedzselése is fontos szerepet játszik. Ugyanakkor fontos tisztában lenni az értékesítési csatornák szereplőivel is, hiszen szerves részét képezik a mindennapi gazdasági folyamatoknak. Ahogyan említettem, a vírushelyzet olyan szituációkat teremtett, amire eddig nem volt precedens. Éppen ezért kutatásom során a Di-Fer Kft. értékesítési folyamatainak változását vizsgáltam, azon belül is, hogy a Koronavírus okozta nehézségek miként befolyásolták az eddig bevált és működő folyamatokat. Továbbá kíváncsi voltam, hogy milyen új folyamatokat fejlesztett ki a vállalkozás a helyzet kezelésére és hogy ezek közül melyiket tartaná meg a válság utánra is. Mindezekre választ kaptam a kutatás elvégzésével, valamint átfogóan sikerült megismernem a Di-Fer Kft.-t. Egy roppant profin működő, de mégis családias cégcsoportról beszélhetünk. A vírushelyzetet kellő gyorsasággal le tudta reagálni a vezetőség, gyorsan alkalmazkodni tudtak a beosztottak is. A pandémia alatt érvényben lévő járványügyi intézkedéseknek maradéktalanul eleget tettek. Mindez azonban mit sem ért volna, ha az értékesítési tevékenységek terén ne tudott volna alkalmazkodni a Di-Fer. Több fajta megoldási kísérletet mutattak be nekem, amelyekkel a személyes értékesítés során csökkenteni lehetett a kontaktusok számát. Ezek közül a leghatékonyabbnak a felfejlesztett call center bizonyult, amivel gördülékenyebben és biztonságosan tudták végezni munkájukat az értékesítők. A digitális autóbemutató, ami egy másik kísérlet volt a vírushelyzet alatt, nem bizonyult eléggé effektívnek, így ezzel a cégcsoport a továbbiakban nem dolgozott.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóértékesítés, értékesítési tevékenység, fejlesztés(ek), koronavírus-járvány (COVID-19), vállalati folyamatok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 10:01
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 10:01

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet