Kelemen Viktória (2021) Fogyasztók online vásárlási szokásainak változása a COVID hatására. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
záródolgozat_Kelemen_Viktória.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 06.. Download (2MB) |
|
PDF
Titoktartási nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (156kB) |
|
PDF
zaro-dolgozati-osszefoglalas_2021_foszk.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 06.. Download (294kB) |
Absztrakt (kivonat)
ÖSSZEFOGLALÁS Záró dolgozatom témája a fogyasztói és vásárlási szokások változásának vizsgálata a COVID vírus hatására. Ez egy olyan téma ami mindenkit érint és mindenkire hatással van napjainkban. Mivel egy piackutató, digitális tartalom gyártó cégnél dolgozom, ezért belsős forrásokból releváns adatokat és információkat tudtam gyűjteni a témával kapcsolatban. Leginkább magyarországi viszonylatban vizsgáltam a kérdéskört. Összevetettem az adatokat a COVID előtti és a COVID alatti időszakokból, főként az online vásárlási szokások alakulását figyelve, hogy milyen fogyasztási cikkek iránt nőtt meg a kereslet, és milyen fogyasztási cikkek iránt pedig csökkent. A dolgozat első szakaszában a hazai viszonyoknak jártam utána, a vírushelyzet kezdetén és napjainkban, itt nem Nielsen-es, hanem más releváns forrásokra támaszkodva igyekeztem kifejteni a témát. A dolgozat második szakaszában csak Nielsen-es információkat dolgoztam fel. Az első szakaszban a fogyasztóknak az egészségükhöz való hozzáállásának a változását vizsgáltam, illetve azt, hogy az egészségmegőrzéshez kapcsolódó termékek eladási hogyan változtak meg. Következő szakaszban a higiéniai szokások alakulását vizsgáltam, hogy mennyivel lett ez fontosabb a fogyasztók számára a vírushelyzet idején és mennyivel vásárolnak most több higiénia cikket, illetve azokból melyik fogytak a leginkább. Utána am block vizsgáltam a fogyasztási cikkek eladásainak eladását és preferenciák alakulását. Itt külön kitértem az FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) termékek eladási statisztikáira. Ezen szakasz utolsó részében a szabadidő kérdéskört jártam körbe, arra voltam kíváncsi, hogy hogyan töltik a COVID alatt a szabadidejüket, ez miben változott ahhoz képest, amikor még nem volt pandémia és mire költenek ebben a kategóriában. Saját kutatásként kérdőívet készítettem a témával kapcsolatban, és azt töltettem ki ismerősökkel. A kérdőívemben is arra helyeztem a fókuszt, hogy mennyiben változtak meg nekik a fogyasztói szokásaik a pandémia időszakában a pandémia előtti időkhöz képest, illetve az online vásárlás mennyire vált számukra hétköznapi dologgá a fizikai boltokban történő vásárláshoz képest. Ezeket a válaszokat igyekeztem kielemezni és levonni a saját következtetéseimet, konklúzióimat belőlük.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | adafeldolgozás, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói szokások, koronavírus-járvány (COVID-19), online piackutatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 10:00 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 10:00 |
Actions (login required)
Tétel nézet |