Fogyasztók online vásárlási szokásainak változása a COVID hatására

Kelemen Viktória (2021) Fogyasztók online vásárlási szokásainak változása a COVID hatására. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of záródolgozat_Kelemen_Viktória.pdf] PDF
záródolgozat_Kelemen_Viktória.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 06..

Download (2MB)
[thumbnail of Titoktartási nyilatkozat.pdf] PDF
Titoktartási nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (156kB)
[thumbnail of zaro-dolgozati-osszefoglalas_2021_foszk.pdf] PDF
zaro-dolgozati-osszefoglalas_2021_foszk.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 06..

Download (294kB)

Absztrakt (kivonat)

ÖSSZEFOGLALÁS   Záró dolgozatom témája a fogyasztói és vásárlási szokások változásának vizsgálata a COVID vírus hatására. Ez egy olyan téma ami mindenkit érint és mindenkire hatással van napjainkban. Mivel egy piackutató, digitális tartalom gyártó cégnél dolgozom, ezért belsős forrásokból releváns adatokat és információkat tudtam gyűjteni a témával kapcsolatban. Leginkább magyarországi viszonylatban vizsgáltam a kérdéskört. Összevetettem az adatokat a COVID előtti és  a COVID alatti időszakokból, főként az online vásárlási szokások alakulását figyelve, hogy milyen fogyasztási cikkek iránt  nőtt meg a kereslet, és milyen fogyasztási cikkek iránt pedig csökkent. A dolgozat első szakaszában a hazai viszonyoknak jártam utána, a vírushelyzet kezdetén és napjainkban, itt nem Nielsen-es, hanem más releváns forrásokra támaszkodva igyekeztem kifejteni a témát. A dolgozat második szakaszában csak Nielsen-es információkat dolgoztam fel. Az első szakaszban a fogyasztóknak az egészségükhöz való hozzáállásának a változását vizsgáltam, illetve azt, hogy  az egészségmegőrzéshez kapcsolódó termékek eladási hogyan változtak meg. Következő szakaszban a higiéniai szokások alakulását vizsgáltam, hogy mennyivel lett ez fontosabb a fogyasztók számára a vírushelyzet idején és mennyivel vásárolnak most több higiénia cikket, illetve azokból melyik fogytak a leginkább. Utána am block vizsgáltam a fogyasztási cikkek eladásainak eladását és preferenciák alakulását. Itt külön kitértem az FMCG (Fast-Moving Consumer Goods) termékek eladási statisztikáira. Ezen szakasz utolsó részében a szabadidő kérdéskört jártam körbe, arra voltam kíváncsi, hogy hogyan töltik a COVID alatt a szabadidejüket, ez miben változott ahhoz képest, amikor még nem volt pandémia és mire költenek ebben a kategóriában. Saját kutatásként kérdőívet készítettem a témával kapcsolatban, és azt töltettem ki ismerősökkel. A kérdőívemben is arra helyeztem a fókuszt, hogy mennyiben változtak meg nekik a fogyasztói szokásaik a pandémia időszakában a pandémia előtti időkhöz képest, illetve az online vásárlás mennyire vált számukra hétköznapi dologgá a fizikai boltokban történő vásárláshoz képest. Ezeket a válaszokat igyekeztem kielemezni és levonni a saját következtetéseimet, konklúzióimat belőlük.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: adafeldolgozás, elektronikus vásárlás - online vásárlás, fogyasztói szokások, koronavírus-járvány (COVID-19), online piackutatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 10:00
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 10:00

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet