Fapados Légitársaságok Ügyfélélmény menedzsmentje

Kovács Márk (2021) Fapados Légitársaságok Ügyfélélmény menedzsmentje. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of BA_KM_Fapados_Légitársaságok_Ügyfélélmény_menedzsmentje.pdf] PDF
BA_KM_Fapados_Légitársaságok_Ügyfélélmény_menedzsmentje.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Kovács_Márk.pdf] PDF
BA_O_Kovács_Márk.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (320kB)

Absztrakt (kivonat)

A légiforgalmi iparág a koronavírust megelőző időben még nem látott ehhez hasonló fényes kort. Azonban bőséggel túl feszített és hajszolt periódus volt a piac életében. Úgy gondolom elég ideje stabil szereplői a fapados légitársaságok a piacnak így azt gondolom érdemes megvizsgálni őket ügyfélélmény szempontjából. Korábbi szakmai anyagok főként az üzleti modelljükkel kapcsolatban vizsgálódtak. Az egyetemi éveim alatt megismért és elsajátított módszereket és eljárásokat alkalmaztam a kutatásom során a gyakorlatban többek között a Business Model Canvas, CRM stratégia, Perszóna elemzés. Tehát markánsan jelen van az ügyfélélmény menedzsment, a szolgáltatásmenedzsment és a marketing témakörök. Kvalitatív kutatást végeztem az Európai piaci szereplők között mely során földrajzi kitekintéseket tettem az Egyesült államokba, arab térségbe és az Ázsiába. A felkutatott ügyfélélmény szempontjából pozitív és negatív vállalati döntéseket, alátámasztottam vagy megcáfoltam tőzsdei jelentéseikben prezentált adatokkal és információkkal. Kutatásom során az elvándorlásra és lemorzsolódásra kerestem és találtam is utaló jeleket. Megállapítottam, hogy az azonosított ügyfélképeknek hol húzódnak a fájdalom küszöbük.A fapados társaságok egy olyan vásárlói igényt elégítenek ki, ahol eddig egy szakadék volt a mobilitásunkban. Ugyanis A felgyorsult világunkban nincs időnk busz és vonat útra hosszútávon, azonban sokan ár-érték arányban nem tartják kifizetődőnek a hagyományos társaságokat egy kétórás repülőútra. Így a diszkont légitársaságok megfizethető áron gyorsan juttatják el az embereket a célállomásukra, de ezt drasztikus ügyfélélmény rovására.A vizsgált időszak 2015 és 2020 üzleti éve volt. Ebből az okból kifolyólag nem érinti a korona vírus okozta piaci átrendeződéseket. Itt szeretném megjegyezni, ez egy kiváló kutatási téma a jövőre nézve. Szintén nem témája a munkámnak az iparág összehasonlítása más szolgáltató cégekkel, mint például a telekommunikációs, banki, biztosítási szektorok.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Nagy-Barta József
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Németh János Pál
Belső
tudományos munkatárs; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CRM, fapados légitársaságok, marketing, szolgáltatásmenedzsment, ügyfélélmény-menedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:59
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet