Középiskolától a pénzügyi önállóság felé

Horváth-Osvald Andrea Judit (2021) Középiskolától a pénzügyi önállóság felé. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Középiskolától a pénzügyi önállóság felé_2021.pdf] PDF
Középiskolától a pénzügyi önállóság felé_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Középiskolától a pénzügyi önállóság felé_témavázlat2021.pdf] PDF
Középiskolától a pénzügyi önállóság felé_témavázlat2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (234kB)

Absztrakt (kivonat)

Jelen dolgozatomban azt mutattam be, hogy Magyarországon a középfokú oktatásban résztvevő diákok milyen szintű gazdasági képzéssel találkozhatnak és valójában milyennel találkoznak. Megvizsgáltam, hogy az a tudás, amivel a diákok megismerkednek, elegendő-e ahhoz, hogy a jelenlegi generáció felnőve egy tudatos, magabiztos fogyasztóvá váljon, vagy esetleg szükséges-e valamilyen módosítást szorgalmazni. Továbbá kutatásom tartalmát képezte az is, hogy a jelenlegi Z generáció igényli-e az alaposabb gazdasági tudás elsajátítását, vagy nem. Mit gondolnak jelenlegi fogyasztásukról, mennyire játszik szerepet a tudatosság, takarékosság.  Kutatási kérdésem a következő volt: A középfokú oktatásban résztvevő diákok gazdasági képzése nem olyan szintű, hogy felkészítse őket a felnőtt léttel járó tudatos pénzügyi gondolkodásra. Feltevésem beigazolódott. Annak ellenére, hogy a diákok találkoznak a különböző tantárgyak anyagaiban gazdasági/pénzügyi példákkal, ismeretekkel, azok mégsem olyan szintűek, illetve nem naprakészek, ezáltal nem járulnak hozzá nagy mértékben a tanulók gazdasági tudásához. Önértékelésük alapján is ez igazolódott be. Nagyon pozitívnak vélem, hogy a gyerekek nagy része otthon belelát szüleinek pénzügyi döntéseibe, hogy beszélgetnek gazdasági témákról, amik mind elősegítik azt, hogy gyermekük könnyebben megállja a helyét az önálló életben. Azonban azt gondolom ez nem csak a családi háttéren kellene, hogy múljon. Az oktatási rendszert úgy kell felépíteni – már az általános iskolától kezdve -, hogy biztos alapot nyújtson a magyar diákoknak egy tudatos, sikeres élet megéléséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Baumgartner Márta
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Csongrádi Gyöngyi
Belső
főiskolai docens; Üzleti Gazdaságtan Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: család, gazdasági ismeretek, környezettudatosság, oktatás, pénzügyi döntések
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:59
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:59

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet