Moziba járási szokások feltérképezése az online marketing stratégia fejlesztése érdekében a Prorom Entertainment Kft. példáján keresztül

Csatos Eszter (2021) Moziba járási szokások feltérképezése az online marketing stratégia fejlesztése érdekében a Prorom Entertainment Kft. példáján keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Csatos Eszter SXG6WD szakdolgozat végleges.pdf] PDF
Csatos Eszter SXG6WD szakdolgozat végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Temavazlat-es-osszefoglalas_2020_végleges-converted.pdf] PDF
Temavazlat-es-osszefoglalas_2020_végleges-converted.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (214kB)

Absztrakt (kivonat)

Egy filmforgalmazó cég dolgozójaként, fontosnak tartom az online marketing stratégia fejlesztését, ezért a szakdolgozatom során erre összpontosítva kerestem a válaszokat arra, hogy miként lehetne fejleszteni a cég marketing stratégiáit a közösségi média és az online platformokkal kapcsolatban, ezért is választottam ezt a témát dolgozatom alapjául.A kutatásomat 2021. januárjában kezdtem meg. Szakdolgozatom első felében a hagyományos és online marketinggel kapcsolatos szakirodalmakat tekintettem át, emellett hangsúlyt fektettem a szekunder kutatásra is mely során a Cinema City (2015) és KSH (2019) kutatásait vizsgáltam. A szekunder kutatás megalapozta a primer kutatásomat, melyet egy online kérdőív segítségével valósítottam meg a kérdőívet N=650 fő töltött ki.Első hipotézisemmel azt feltételeztem, hogy a fogyasztók a mozifilmek kiválasztásakor a közösségi médiából tájékozódnak, második feltételezésem pedig azt volt, hogy az online előzetesek növelik az érdeklődést az adott film iránt.A kiértékelt kérdőívből kiderült, hogy a fogyasztók az online platformokból tájékozódnak leginkább az új filmekről, nem a nyomtatott marketinganyagokból, de a családtagoktól és barátoktól is informálódnak ezzel kapcsolatban. Továbbá az emberek több közösségi médiafelületeknek is tagjai, mely oldalakon egyre több hirdetés, előzetes található az új filmekkel,szereplőkkel kapcsolatban, melyeket meg is tekintenek. Mindezek alapján a két hipotézisem beigazolódott.Amellett, hogy költséghatékonyabbak, környezetbarátabbak az online hirdetések, jobban megszólítják a különböző korosztályt. Az online kérdőív során megkérdezettek válaszaiból kiderült, hogy a közösségi oldalakon leginkább a hírportálokat látogatják. Így a harmadik hipotézisem, miszerint az online kampány megszólítja a moziba járókat, mint a hagyományos plakát, nyomtatott sajtó, szintén beigazolódott.A primer kutatásomból kiderült, hogy a válaszadók többsége ismeri az „influenszer” kifejezést, de nyereményjátékokon kevés számban vesznek részt, ebből az következik, hogy a 4. hipotézisem nem igazolódott be.Összeségében elmondható, hogy egyre szélesebb körben használják a fogyasztók a közösségi oldalakat, ami mára már a mindennapok részévé vált. Ennek tudatában a filmforgalmazó cégeknek leginkább ezekre a platformokra kell a közeljövőben összpontosítaniuk. Ezt leginkább új kapcsolatok kialakításával, a cég oldalainak és profiljának fejlesztésével és a különleges helyzetekre (mint a pandémia) való felkészülésével tudnák kivitelezni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: ábraelemzés, célcsopor(tok), eredményelemzés, marketingtevékenység, szakdolgozat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:58
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:58

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet