Ernhaft Attila Gyula (2021) Hazai fesztiválok marketing tevékenységének vizsgálata. Pénzügyi és Számviteli Kar.
Előnézet |
PDF
Ernhaft Attila_Hazai fesztiválok marketing tevékenységének vizsgálata_szakdolgozat.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
Beolvasott_20210510.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (199kB) |
|
Előnézet |
PDF
ERNHAFT ATTILA_támavázlat és összefoglalás.pdf Download (213kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Ma Magyarországról Európa szintén tudják és elismerik, hogy kultúra nagyon gazdag, szerteágazó és sokszínű. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az elmúlt években rengeteg fesztivál kerül megrendezésre évről évre. A fesztiválok között van olyan, ami közel már 30 éves múltra tekint vissza és van persze olyan, ami mindössze egy-két alkalommal valósult meg eddig. Azonban egy a közös, minden fesztivál a látogatók miatt jött létre és nekik próbál meg minden évben örömet szerezni és az is határozottan kimondható, hogy ma itthon mindenki megtalálja a magának való fesztivál, kulturális eseményt. A kutatás során világossá vált, hogy a fesztiválok részben azonos problémákkal küzdenek, de ez az azonosság a különbségük is egyúttal, hiszen mindent meghatároz a méret és a lokáció. Fontos, hogy a minden fesztivál azonos célokat határoz meg, mint, hogy a látogatót megnyerje magának és szórakoztassa, azonban elég jelentősen eltérnek a megvalósítási tervek a különböző entitások között. A kutatás alatt bizonyossá vált, hogy a fesztiválok szervezése nem mindig annyira szervezett, precíz és terv alapú ahogy azt sokan gondolják kívülről, hanem sokszor bizony csak ad hoc kell változtatni egy-egy terven, kampányon vagy akár az egész eseményen. A fesztiválokra nagyon hat a közösség és a közönség. A legmeghatározóbb tényezője egy fesztiválnak az adott térség, terület, ahol megrendezésre kerül, illetve a közönség, akit vár. Fontos azt is látnunk, hogy a fesztiválok teljesen eltérő képet adtak a marketing tevékenységükről, sokszor még az azonos „szektorba” tartozó fesztiválok is máshogy látták a fontossági sorrendet és egészen másképp vélekednek arról, hogy mi az igazán jó marketing stratégia. Ami közös, hogy minden fesztivál a büdzsére épít, és általában a marketingre szánt összeg nem sok, sőt szinte 1-2%-a teljes költségvetésnek. Azonban is világosság vált, hogy a fesztivál legfontosabb eleme maga a program, hiába van egy remek marketing kampány az adott esemény mögött, ha nem megfelelő a program, a helyszín vagy az időpont, akkor sajnos nem lesz sikeres a rendezvény.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | eseménymarketing, fesztivál, kulturális környezet, marketingkommunikáció, rendezvények | ||
SWORD Depositor: | Archive User | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User | ||
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:58 | ||
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:58 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/37104 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/37104 |
Actions (login required)
Tétel nézet |