Farkas Szilveszter Roland (2021) A fogyasztói magatartás vizsgálata a hazai kraft sör fogyasztók körében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Farkas_Szilveszter_Roland_DB3BRA_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Farkas_Szilveszter_Roland.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (240kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a hazai kraft sör fogyasztók fogyasztói magatartásának vizsgálata. A bevezető rész után, melyben taglaltam a dolgozatom felépítését és gondolatmenetét, illetve megfogalmaztam a kutatásom során általam elfogadni vagy elutasítani kívánt hipotéziseimet, az első nagyobb rész következik, amely egy szekunder kutatás keretein belül, a szakirodalom feldolgozás és elméleti rész. Az elméleti rész első felében tisztáztam az itthon a minőségi sör termékekre használatos kézműves, kisüzemi és kraft jelzők közötti jelentésbeli és használatbeli különbségeket, majd ezután részletesen bemutattam a kraft sörök történelmét, hogy honnan indult világhódító útjára a kraft sör forradalom és mozgalom, mi előzte meg ennek a forradalomnak a kirobbanását, illetve, hogy a nagyüzemi sörfőzdék miképpen reagáltak a kraft sörök egyre növekvő népszerűségére. Ezután a hazai sörpiac alakulását tárgyaltam a rendszerváltástól kezdve, kitérve ebben a fejezetben a sörgyártás és sörfogyasztás alakulására Magyarországon, valamint a hazai kisüzemi/kraft sörpiac helyzetére is, továbbá bemutattam két tanulmányt, amelyek a hazai sörfogyasztók és kraft sör fogyasztók szokásait és preferenciáit vizsgálták. A hazai sörpiac bemutatása után pedig részletesen bemutattam a nemzetközi és hazai kraft sör fogyasztók körében egyaránt legnépszerűbb kraft sör trendeket. Az elméleti rész második felében először röviden bemutattam a fogyasztói magatartás tudományterületét, a fogyasztói magatartás alapmodelljét, majd pedig részletesen bemutattam az egyének fogyasztói magatartását befolyásoló egyéni, belső tényezőit, amelyek a társadalmi, pszichológiai, személyes és kulturális tényezők.Ezután három nemzetközi tanulmány összehasonlításának a segítségével bemutattam a fogyasztói magatartást a kraft sörök piacán, valamint, hogy mitől ennyire népszerűek a kraft termékek a fogyasztók körében. Dolgozatom második nagyobb részében először részleteztem az általam végzett primer kutatás menetét és módszertanát, valamint kutatásom célját és kutatási kérdéseimet. Primer kutatásomat egy kvantitatív kérdőíves megkérdezés formájába végeztem el, amelynek során kérdőívemet online, egy közösségi média platform kraft sör tematikus csoportjaiban osztottam meg. A válaszadó kraft sör fogyasztók alapján ezután bemutattam kutatásom mintáját, majd pedig válaszaik alapján a kutatásom eredményeit részleteztem. A dolgozatom zárásaképp összegeztem, mind a szekunder, mind pedig a primer kutatásom során elért eredményeket, levontam a következtetéseket belőlük és segítségükkel értékeltem a dolgozatom elején megfogalmazott hipotéziseimet, továbbá kialakítottam egy általános és átfogó képet a hazai kraft sör fogyasztói rétegről, vásárlási és fogyasztási szokásaikról, valamint a fogyasztói magatartásukat és kraft sör fogyasztási szokásaikat befolyásoló tényezőkről.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, kisüzemi, kraft sör, kraft sör fogyasztók, sör, sörfogyasztás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:57 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:57 |
Actions (login required)
Tétel nézet |