A magyar fogyasztók és a CSR kapcsolata, ennek hatása az online fogyasztási szokásaikra

Kenyó Csaba (2021) A magyar fogyasztók és a CSR kapcsolata, ennek hatása az online fogyasztási szokásaikra. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of KENYÓ CSABA_O8H2G9_SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
KENYÓ CSABA_O8H2G9_SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Temavazlat-es-osszefoglalas_A magyar fogyasztók és a CSR kapcsolata, ennek hatása az online fogyasztási szokásaikra.pdf] PDF
Temavazlat-es-osszefoglalas_A magyar fogyasztók és a CSR kapcsolata, ennek hatása az online fogyasztási szokásaikra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (309kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom célja az online kiskereskedők CSR tevékenysége és a magyar fogyasztók vásárlási döntései közötti kapcsolat vizsgálata. Mind nemzetközileg, mind hazánkban meghatározó szerepet tölt be a CSR. Folyamatosan növekszik azoknak a vállalatoknak a száma világszerte, akik úgy gondolják, hogy érdemes, sőt fontos figyelmet szentelni és törődni a társadalmi felelősségvállalással. Dolgozatom első felében a vállalati társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos elméleti háttérre összpontosítottam. Ennek során bemutattam a CSR meghatározását, történetét, valamint kitértem a CSR trendekre, bemutattam a CSR eszközeit és az ezt szabályozó ISO szabványt. Zárásként pedig bemutattam a felelős fogyasztást, és ennek modelljét, előbbihez kapcsolódóan ismertettem a Tudatos Vásárlók által meghatározott 12 pontot, melynek betartásával a fogyasztó tudatosnak tekinthető. Kutatásom során arra kerestem a választ, hogy vajon a magyar fogyasztók, mennyire tájékozottak a magyar online kiskereskedelem résztvevőinek vállalati társadalmi felelősségvállalásával, hogyan tájékozódnak, és ha tudják, hogy egy vállalat társadalmilag felelős az miképpen befolyásolja a vásárlási döntéseiket. Továbbá érdekelt, hogy általánosságban a fogyasztók hallottak-e már a CSR-ről. Kutatásom 4 feltevésre épült, melyekben azt feltételeztem, hogy a fogyasztók többsége még nem találkozott a CSR-rel, nincsenek tisztában azzal, hogy melyik online kiskereskedő társadalmilag felelős azonban, ha tisztában vannak vele az pozitívan befolyásolja a vállalatról alkotott véleményüket. Végül, de nem utolsó sorban feltételeztem, hogy a fogyasztók vásárlási döntéseinek meghozatala során előnyt élveznek a CSR-rel szemben olyan szempontok, mint például a termék ára vagy hogy a termék milyen mértékben elégíti ki a szükségleteiket. A fogyasztók egyes online kiskereskedők CSR tevékenységével kapcsolatos tájékozottságának mérésére kiválasztottam a top 10 legjobban teljesítő magyar online kiskereskedő közül hármat, melyeknek stratégiáját és CSR-rel való kapcsolatát dolgozatomban bemutattam. Annak érdekében, hogy a dolgozat végén javaslatot tudjak tenni az általam feltételezett problémákra, felmértem, hogy a fogyasztók szerint hol kellene a vállalatoknak tájékoztatniuk a fogyasztókat CSR tevékenységükről, és melyik felületet tartják a leghitelesebbnek. Kutatásom végén arra a konklúzióra jutottam, hogy a fogyasztóknak fontos, hogy a vállalatok felelősek legyenek, azonban nem hajlandóak extra terhet vállalni, mint például, hogy egy környezettudatos vállalat által előállított terméket drágábban vegyenek meg. Továbbá, az emberek többsége tájékozatlan azzal kapcsolatban, hogy mely online kiskereskedések végeznek társadalmilag felelős tevékenységet, sőt esetenként ez igaz azokra is, akik úgy vélték, hogy tájékozottak a témával kapcsolatban. A dolgozatban ismertetett felvetések közül három igaznak bizonyult, egyet azonban el kellett utasítanom. Végezetül pedig kutatásom eredményeire alapozva igyekeztem javaslatot tenni a fennálló probléma megoldására, mely elősegítheti az online kiskereskedelem CSR tevékenységének jobb kommunikálását a fogyasztók felé.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, felelősség, fogyasztó(k), kiskereskedelem, környezettudatosság
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:57
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:57

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet