A magyar egészségturisztikai piac kihívásai

Borosné Katus Bernadett (2021) A magyar egészségturisztikai piac kihívásai. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Bne_Katus_Bernadett_PW9TJC Szakdolgozat__.pdf] PDF
Bne_Katus_Bernadett_PW9TJC Szakdolgozat__.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Amikor 2018-ban megszületett bennem a gondolat, hogy jelentkezem Mesterképzésre már hosszú ideje foglalkoztatott, hogy a magyar termálfürdőkben több potenciál van, mint amennyit kiaknáznak, illetve amit a lakosság és ebbe beleértem magamat és a családomat is kihasznál, és mivel a szakmai éveim jelentős részét külföldön töltöttem jómagam is fel kellett frissítsem a magyar termálfürdőkkel kapcsolatos tudásom. Ezért a méltán híres Széchenyi fürdőn túl meg kellett újra ismernem a magyar kínálatot, ugyanis 2004-2016-ig főként az Egyesült Királyságban dolgoztam. Hazaköltözésünket követően, hamar találkoztam a „wellnessezés” és a wellnessezzünk kifejezésekkel, ami nagyon nyers fordításban annyit jelent, hogy a barátaink, ismerőseink, és a magyar lakosság azon része aki megteheti, hogy 1-2-3 napon keresztül főleg fürdőhelyeink közelében ’áztatja’ magát. Ehhez még az is hozzájárul, hogy annyit eszik amennyit csak lehetséges, és gyakorlatilag semmit sem tesz az egészségmegőrzése érdekében, viszont pihen, jól érzi magát, de elképzelhető, hogy a szállót egyetlen percre sem hagyja el, és még annak sem járt utána, hogy az adott fürdőkomplexumban milyen vizek találhatók. Dolgozatommal szeretnék egy tisztább képet kapni a szektorban rejlő kihívásokról és megoldási lehetőségekről a MagAmikor 2018-ban megszületett bennem a gondolat, hogy jelentkezem Mesterképzésre már hosszú ideje foglalkoztatott, hogy a magyar termálfürdőkben több potenciál van, mint amennyit kiaknáznak, illetve amit a lakosság és ebbe beleértem magamat és a családomat is kihasznál, és mivel a szakmai éveim jelentős részét külföldön töltöttem jómagam is fel kellett frissítsem a magyar termálfürdőkkel kapcsolatos tudásom. Ezért a méltán híres Széchenyi fürdőn túl meg kellett újra ismernem a magyar kínálatot, ugyanis 2004-2016-ig főként az Egyesült Királyságban dolgoztam. Hazaköltözésünket követően, hamar találkoztam a „wellnessezés” és a wellnessezzünk kifejezésekkel, ami nagyon nyers fordításban annyit jelent, hogy a barátaink, ismerőseink, és a magyar lakosság azon része aki megteheti, hogy 1-2-3 napon keresztül főleg fürdőhelyeink közelében ’áztatja’ magát. Dolgozatomban megvizsgálom ennek a hátterét egészségturisztikai szempontból.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: egészségturisztika, gyógyfürdők, gyógyvíz, termálvíz, wellness
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:28
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet