Simon Sára (2021) A sikeres ügyfélkapcsolat tényezői. Elemzés és értékelés a Zara vállalat bemutatásán keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
ZARA - Simon Sára.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (13MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatírásom során nagyon sok információ birtokába jutottam és rengeteget tanultam a spanyol cégről. Magával ragadott az, amit a vállalat képvisel. 21 évesen én is a célközönség tagja vagyok és elképesztően nehéz ellenállni a „frissen sült” ruháknak, de Magyarországon egyáltalán nincsenek megfizetve az egyszerű alkalmazottak. Ennek köszönhetően a cégnél viszonylag magas a fluktuáció. Az arány csökkentése érdekében minden dolgozó számára 25% kedvezményt biztosítanak a saját termékeikre.Véleményem szerint a ruhák árazása az átlagember számára kifejezetten magas, emiatt szinte lehetetlen tartani a Zara által diktált tempót az árazásban.Összességében elmondható, hogy nagy hangsúlyt fektetnek az ügyfelek igényeinek kielégítésére. Ezek közül a legmeghatározóbbak a divattrendek folyamatos követése, illetve az üzletbe történő díjmentes rendelés. Emellett nagyobb hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóbb ruhagyártás elérésére.Tapasztalataim alapján összegyűjtöttem néhány javaslatot az ügyfélélmény javítása érdekében. Elsősorban az online felület fejlesztésére érdemes hangsúlyt fektetni. Kizárólag angol nyelven érhető el minden online felület, beleértve a közösségi médiát és a weboldalt is. Érdemes lenne helyi oldalakat is működtetni az egyes országokban, ezzel megkönnyítve a fogyasztók helyzetét.Másik sarkalatos pont az ajándékkártya felhasználása. Vásárlói visszajelzések alapján nagy igény lenne ezek online alkalmazására is, ugyanis vannak olyan termékek, amelyek kizárólag online érhetőek el.Végül, de nem utolsó sorban kiemelném a tréningek szükségességét az alkalmazottak számára. Ezek segítségével nagy mértékben lehetne javítani az ügyfélélményt, köszönhetően az eladók naprakész tudásának.Úgy gondolom nemhiába a Zara az Inditex zászlóshajója, hiszen hatalmas hűséges vásárlói körrel rendelkezik, akik napról napra bizonyítják lojalitásukat. Versenytársaival szemben rendkívüli versenyelőnyt biztosít globális ellátási lánca, ennek köszönhetően a termékpalettájuk dinamikusan változik, ezzel követve a legújabb trendeket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | divat, fogyasztó(k), menedzserek, ruhaipar, üzlet |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:28 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |