A média és a motiváció hatása a sötét turizmusra

Adorján Sára Veronika (2021) A média és a motiváció hatása a sötét turizmusra. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Adorján Sára_B90FOK.pdf] PDF
Szakdolgozat_Adorján Sára_B90FOK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a sötét turizmus témájával foglalkozom, amely halállal, szenvedéssel vagy tragédiával kapcsolatos helyszínek felkeresésével jár. A mai világban az emberek eltávolodtak a halál gondolatától az orvostudomány és technika fejlődésének köszönhetően. Többek között ezért is érdeklődhetnek ilyen helyszínek iránt. A kutatásomban fókuszcsoportos interjúk segítségével a motivációkra voltam elsősorban kíváncsi. Majd a média és a közösségi média utazásra gyakorolt hatásáról érdeklődtem, illetve a biztonság és etika kérdéseit is felvetettem. Az eredményekből kiderül, hogy az interjúalanyok inkább a történelmi beállítottságuk miatt keresték fel a helyszíneket. A filmeknek és a közösségi médiának pozitív és negatív hatásai is lehetnek az utazásra. A helyszínek biztonságát tekintve a legtöbb esetben veszélymentesek, bár van néhány testi épséget fenyegető terület. Etikusság szempontjából pedig több kérdés is felmerült a turisták és az üzemeltetők viselkedésével kapcsolatban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: attrakcióválasztás, etika, fókuszcsoport, katasztrófaturizmus, sötét turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:27
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet