Felelős marketing, a reklámok hatásai a gyerekekre, és a szülők tudatossága a gyermekeket célzó reklámokkal kapcsolatban

Farkas Péter (2021) Felelős marketing, a reklámok hatásai a gyerekekre, és a szülők tudatossága a gyermekeket célzó reklámokkal kapcsolatban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Felelős marketing, a reklámok hatásai a gyerekekre, és a szülők tudatossága a gyermekeket célzó reklámokkal kapcsolatban- Farkas Péter.pdf] PDF
Felelős marketing, a reklámok hatásai a gyerekekre, és a szülők tudatossága a gyermekeket célzó reklámokkal kapcsolatban- Farkas Péter.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja az, hogy betekintést adjak a reklámok gyermekekre gyakorolt hatásáról. Valamint hogy felmérjem, hogy a szülők mennyire vannak tisztában ezeknek a tartalmaknak a káros hatásáról, és hogy mennyire törekednek megóvni ezektől gyermekeiket. Mivel manapság rengeteg etikátlan reklámmal találkozhat a gyerek, és a szülők azok akik elsősorban meg tudják óvni őket ezektől. Emellett mindenhol reklámokba futnak a gyermekek ezért nehéz kiszűrni ezeket. Kutatásom során kérdőívben kérdeztem meg a szülőket, és ez alapján próbáltam felmérni az ő tudatosságukat a gyermekeket célzó reklámokkal kapcsolatban. Kérdőívemmel 213 szülőt sikerült elérjek, az ő válaszaik alapján, jutottam a következtetéseimre. Végső soron, arra jutottam, hogy a szülők nem tartják potenciális veszélyforrásnak a reklámokat, habár rengeteg rossz példát állíthatnak ezek gyermekük elé. Mindazonáltal igyekeznek kiszűrni az ilyen káros tartalmakat, de nincsen pontos képük milyen veszélyeket rejthetnek magukban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Papp Judit
Belső
Mestertanár; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: gyerekek, hatás(ok), kérdőíves felmérés, marketing, reklámok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:26
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet