Environmental Protection and Competitive Advantages

Széles Tamás Gábor (2021) Environmental Protection and Competitive Advantages. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (892kB)

Absztrakt (kivonat)

There is a growing demand for environmentally conscious products, and some supermarkets have recognised this trend and have introduced products that are labelled by the manufacturer as being produced in this way. A good example is that when Lidl sells some of its own-label products, it donates part of the revenue to the Rainforest Alliance, which aims to promote environmentally friendly and fair agriculture. The European Union and many countries in the world have placed greater emphasis on environmental protection and on ensuring that economic activities are based on environmental criteria (e.g. ISO 14001 standard).

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing (angol nyelven)

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Németh Patrícia
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: competitiveness, economic competition, environment, environmental protection, legislation
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:25
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet