A koronavírus hatása az Eurama Travel Agency működésére és stratégiájára

Szalay Péter (2021) A koronavírus hatása az Eurama Travel Agency működésére és stratégiájára. Faculty of Commerce, Catering and Tourism.

[thumbnail of Szakdolgozat Szalay Péter.pdf] PDF
Szakdolgozat Szalay Péter.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (2MB)
[thumbnail of Mellékletek.zip] Archive (ZIP)
Mellékletek.zip
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (40MB)

Abstract

Az utazásszervező szakmát a közösségi média és a digitalizáció már évekkel ezelőtt komoly kihívás elé állította, hiszen az e-turizmus megjelenése és elterjedése révén ma már otthonról is megtervezhető egy utazni szándékozó számára egy saját utazás megtervezése. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy egy átlagos utazni szándékozó az online hozzáférésnek köszönhetően nyomban utazásszervezővé válna, de az kétségtelenül igaz, hogy az internetes keresők, a social media, és nem utolsó sorban a szállásajánló oldalak nagy könnyebbséget jelentenek egy találékony és talpraesett turista számára ahhoz, hogy egy kisebb volumenű, túlzottan nagy szervezést nem igénylő utazást, vagy turisztikai programot megtervezzen. Mindezt csak tetézte a 2019 végén Kínából elinduló koronavírus járvány, amely lényegében lenullázta a nemzetközi turizmust. A Covid-19 különösen érzékeny érintette azt a magyar turisztikai szektort, amely akkor már tíz éve folyamatosan újabb és újabb rekordokat döntött meg. Ugyan az „első hullám” elvonulását követően a belföldi turisztikai kereslet részben képes volt ellensúlyozni a hazánkba érkező külföldi vendégek hiányát, de az erősödő belföldi keresletből csak azok a turisztikai szolgáltatók tudtak hasznosan profitálni, amelyeknek az elsődleges célcsoportját a hazai utazók jelentették.   A szakdolgozatomban vizsgálni kívánt Eurama Travel Agency azért kerül érdeklődésem fókuszába, mivel egy olyan utazási irodáról beszélünk, amely korábban az elsődleges szolgáltatási profilját a hazánkban látogató külföldiek „utaztatása” jelentette. A koronavírus válság hatására bevezetett korlátozó intézkedések és határlezárások ezt a prosperáló üzletágat lényegében egy pillanat alatt lenullázták, és az Eurama Travel Agency csőd közeli helyzetbe került.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Commerce, Catering and Tourism

Department

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Turizmus-vendéglátás

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: bevételek, cégadatok, cégelemzés, interjú, turizmus
SWORD Depositor: User Archive
Depositing User: User Archive
Date Deposited: 2021. Sep. 22. 09:25
Last Modified: 2021. Sep. 22. 09:25

Actions (login required)

View Item View Item