Az Ocskay és Társa Kft. működésének változása a pandémia alatt

Ocskai Anett (2021) Az Ocskay és Társa Kft. működésének változása a pandémia alatt. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Projektmunka_ST0ZQT.pdf] PDF
Projektmunka_ST0ZQT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A 2017/2018-as tanév sok örömöt és annál több nehézséget hozott magával. Ebben az évben hoztam meg a legtöbb önálló döntésemet, ami minden bizonnyal az egész életemre hatással lesz. Ezek közül a legnehezebb döntés a megfelelő egyetem és szak kiválasztása volt. Elenyésző volt azok száma jelenleg a korosztályomban, akik úgy álltak a felsőoktatáshoz, hogy konkrét elképzelésük volt a jövőjükkel kapcsolatban. Bennem is elég lassan körvonalazódott, hiszen a legtöbb szakról fogalmam sem volt, hogy mit fog nyújtani a diploma megszerzése után. Egy év OKJ képzés után, közeli ismerősökkel való konzultáció és egy nyílt nap után esett végül a kereskedelem és marketing FOSZK szakra a választásom a Budapesti Gazdasági Egyetem képzésén belül. Nemcsak azért esett erre a szakra és erre az egyetemre a választásom, mert fontos számomra a színvonalas, értékálló képzés, hanem az is szempontom volt, hogy széles körben tudjak elhelyezkedni a munkaerőpiacon a megszerzett tanúsítvánnyal. A FOSZK és az azzal járó oklevél megszerzése után elsődleges célom megszerezni a diplomát, addig viszont a lehető legtöbb tapasztalatot szeretném magaménak tudni, ezért volt fontos számomra a gyakorlatorientált képzési rendszer. Emellett fontosnak tartom, hogy tisztában legyek az üzleti világ legapróbb fortélyaival. Másodéves hallgatóként sem bántam meg a döntésemet, és kijelenhetem, hogy már ebben a másfél évben is olyan tudásra tettem szert, amelyet tökéletesen tudok hasznosítani a szakmai gyakorlatom keretein belül a családi vállalkozásunkban, az Ocskay és Társa Kft-nél. Az üzleti és marketingkommunikáción tanultakat a fontos ügyfelekkel való társalgásnál tudom hasznosítani, ami előrelépés számomra, hiszen már kevésbé izgulok idegen emberek társaságában vagy telefonos megbeszélésen.  Édesapám gyerekkorától kezdve nagy érdeklődést mutatott a gépjárművek iránt, ezt bizonyítja, hogy autószerelő-mester végzettséget szerzett. 15 évet töltött el ebben a szakmában az édesapja mellett, majd 32 évesen megnyitotta első családi vállalkozásunkat, egy használtautó-kereskedést. Mivel ebben nőttem fel, és nap mint nap láttam az autók és cégvezetés iránti szenvedélyét, akarat erejét és kitartását, így hamar felkeltette érdeklődésemet a vállalkozás iránt. Fiatal korom óta rendszeres tagja vagyok csapatunknak, s Édesapámtól az évek alatt sok szakmai tapasztalatot szereztem. Ez motivált a témaválasztásban, hiszen láttam a vállalat versenyképességét a jelenlegi válsághelyzet előtt és utána is. Dolgozatomban a használtautó-kereskedelem vállalati versenyképességét vizsgálom a vállalkozáson keresztül. Kutatási kérdésem: Vajon versenyképes maradhat-e egy mikrovállalkozás válsághelyzet idején, illetve hogyan?A dolgozat célkitűzése bemutatni cégünk működését, változásait és mindennapi küzdelmét. Talán meglepő, de anapjainkat is meghatározó pandémia csak részlegesen befolyásolta cégünket, és több előnyünk született ebből, mint hátrányunk. Az egy év alatt voltak nehezebb időszakok, nekünk is be kellett zárnunk, majd kisebb létszámmal és más struktúrával alakítottuk át az üzleti tevékenységünket. Talán a legnagyobb nehézség a 2019-es évhez képest, hogy az eladott autók körülbelül 40%-a külföldről behozott import autó volt. A lezárt határok miatt a behozatal sokkal nehezebben megoldható. Cégünk profilja a haszongépjárművek forgalmazása, és csak kismértékben foglalkoztunk személygépkocsik eladásával. Ez a pandémia alatt sem változott meg. A telephelyen 30-35 db gépjárművet állomásoztatunk. Projektmunkám során a következő felvetést tettem: miben változhatnak a kisebb vállalatok a jelenleg is tartó pandémia során, vajon megtérülő változások-e ezek?A gyakorlati helyemként szolgáló Ocskay és Társa Kft. bemutatása mellett szeretnék kitérni arra is, hogy milyen mikro- és makrogazdasági analízis során tudjuk elemezni vállalkozásunkat, mit jelent a vállalati versenyképesség és annak fogalma.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: értékesítés, használt autó, pandémia, vállalkozás, versenyképesség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:25
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet