Felhasználók által létrehozott tartalmak hatásai a hazai Y és Z generáció utazási döntéseire

László Evelin (2021) Felhasználók által létrehozott tartalmak hatásai a hazai Y és Z generáció utazási döntéseire. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of LászlóEvelin_szakdolgozat_05.14.pdf] PDF
LászlóEvelin_szakdolgozat_05.14.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat a hazai Y és Z generációk utazási szokásait, turisztikai fogyasztói magatartását kívánta vizsgálni, különös tekintettel a felhasználók által létrehozott tartalmak látogatási szándékra gyakorolt hatására. A kutatás során a két generáció információforrásait és információkeresési szokásait hasonlítottam össze. A kutatást kvantitatív módszerrel, online kérdőív segítségével végeztem el, célzottan a közösségi médiát használó Y és Z generáció tagjai között. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy e tartalmak jelentősen hatnak mindkét generációra, de az ismerősök és barátok ajánlásai még mindig vezető szerepet töltenek be az utazási döntések meghozatala során. A vizsgált generációk szokásai sokban hasonlítanak, de némi eltérést is mutatnak a preferált információforrások tekintetében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: attrakciók látogatása, felhasználók által létrehozott tartalmak, fogyasztói magatartás, információgyűjtés, közösségi média, szabadidős utazások, turizmus, UGC, utazási szokások, Y generáció, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:24
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet