A fenntartható divat és a digitális forradalom kapcsolata

Kovács Kincső (2021) A fenntartható divat és a digitális forradalom kapcsolata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A fenntartható divat és a digitális forradalom kapcsolata.pdf] PDF
A fenntartható divat és a digitális forradalom kapcsolata.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat célja a fenntarthatóságot, ezen belül a fenntartható divatot vizsgálni és a COVID-19 hatása a digitalizáció fejlődésére, környezetre gyakorolt hatása. A divatipar túltermelése is nagy terhet ró a környezetre. A COVID-19 a gyártói és vásárlói magatartást változásra kényszerítette. Kommunikációs kihívás megmenteni a Földet, amelyhez a gyártói és fogyasztói magatartás megváltoztatására van szükség.A fogyasztói szokások adják a fenntarthatóság alapját, amely nagyban függ a szabályozástól és az egyéntől is. A fenntarthatóság három ismérve a környezet, a gazdaság, és a társadalom.Az ENSZ-nek 193 tagállama megtárgyalta a célokat 17 pontban, amelyet egyhangúlag mindenki elfogadott (Sustainable Development Goals, SDG-k). Ez nagy siker a fenntartható célok előre haladásának, megállapították, hogy 2030-ra a fejlődésnek egységesnek kell lenni. Minden országnak feladata van abban, hogy a szegénység, egyenlőtlenség felszámolására és klímaváltozás lassítására 2030-ig kialakítson egy keretrendszert a fenntartható fejlődésre.A fenntartható divat fogalma kettő ellentmondásos szóból tevődik össze. Míg a fenntarthatóság egy hosszútávot jelez a jövőre nézve, addig a divat egy gyorsan változó mindig újat produkáló fogalom. Ezt a kettő fogalmat kell úgy alkalmazni, hogy a fenntartható divat megvalósuljon. A nagy mennyiségű ruhaipart a gyors és sok divatáru forgalmazását a fast fashion hosszú évek óta szolgálja. Az óriási fejlődés eredménye, hogy minden területen a világban, így hazánkban is a nagy mértékű tömeggyártáshoz érkezett el a divatipar.A jövő mindenki számára a divatiparban a körforgásos, fenntartható irányzat, amely kibővül további lehetőséggel a jövő próbafülkéjével. A COVID-19 által előidézett óriási változás az emberek egy részének nagyon nagy bajt hozott, de meg kell állapítani, hogy a gazdaság óriásit változott ez idő alatt, amely előidézte a digitális forradalmat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
dr. Papp Vanda
Belső
főiskolai docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, fast fashion, fenntartható divat, fenntarthatóság, fogyasztói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:24
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet