Piacelemzés és marketingstratégia kialakítása a Telesto Marketing Ügynökség számára

Balog Ákos (2021) Piacelemzés és marketingstratégia kialakítása a Telesto Marketing Ügynökség számára. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Projektmunka Balog Ákos.pdf] PDF
Projektmunka Balog Ákos.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (683kB)

Absztrakt (kivonat)

Projektmunkám összefoglalásában szeretném összegezni a szekunder kutatásomból megismert információkat, valamint a primer kutatásom során kapott adatokat. A szekunder kutatás bevezetéseként Magyarország digitalizációjára, azon belül is a kis és középvállalkozások szempontjából. A téma során kiderült, hogy ugyan a vállalkozások háromnegyedének van saját weboldala, azonban csak minden harmadik vállalkozás frissíti azt havonta. A közösségi médiában jelenlevő cégek száma is igen kevés, ahhoz képest, hogy az emberek naponta órákat töltenek a közösségi média felületeken, így egy ott elhelyezett hirdetés konverziója. Szakirodalom áttekintése során részleteztem a marketing fogalmát, a marketingmix eszközeit, ami négy nagy csoportba osztható. Kitértem a modern marketing menedzsment 4P elemei is, ami már a vállalaton belüli összes tudományágra vonatkozik és hatással is van. Felsoroltam a marketingstratégia legfontosabb elemeit melyekre stratégiakidolgozás soron ki kell térni. Kutatásom középpontjában az online marketing állt, amely mostanra már igen összetett folyamattá nőtte ki magát. Kiderült, hogy hány felhasználó után érhet el egy vállalkozás egy konverziót, és milyen hamar térülhet meg a befektetett összeg. Megneveztem a legfontosabb online marketing eszközöket, amelyek nélkül ma már nem lehet sikeres egy vállalkozás. A felhasználóknak biztosítani kell a gyors és zökkenőmentes online vásárlást és a szűkséges információkat a vállalkozással kapcsolatban. Primer kutatásom elsősorban a Telesto Marketing partnereire koncentrálódott. Annak érdekében, hogy kutatásom során könnyen mérhető és ábrázolható adatokat tudjak használja kvantitatív kutatási módszert alkalmaztam, ami online kérdőíves megkérdezésből állt. A kérdőívemből származó adatok elemzése során számos fontos információt jutott a birtokomba a partnerek online marketing eszközökről alkotott véleményükről. Kutatásom előtt számos kérdést fogalmaztam meg, melyek megválaszolásra kerültek a kiértékelés során. A kutatásom végén azt vizsgáltam, hogy hajlandóak-e a partnerek nagyobb összeget költeni online marketing eszközökre, és melyek azok. A kérdésre adott válaszokból az derült ki, hogy a partnerek fele hajlandó nagyobb összeget is ráfordítani az online eszközökre. Ezek az adatok pozitívan hathatnak a Telesto Marketing jövőbeli online marketing stratégiájára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kovács András
Belső
egyetemi docens; Kereskedelem Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketing, marketing terv, marketingdöntés, online marketing, piacelemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:23
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet