Balog Ákos (2021) Piacelemzés és marketingstratégia kialakítása a Telesto Marketing Ügynökség számára. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Projektmunka Balog Ákos.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (683kB) |
Absztrakt (kivonat)
Projektmunkám összefoglalásában szeretném összegezni a szekunder kutatásomból megismert információkat, valamint a primer kutatásom során kapott adatokat. A szekunder kutatás bevezetéseként Magyarország digitalizációjára, azon belül is a kis és középvállalkozások szempontjából. A téma során kiderült, hogy ugyan a vállalkozások háromnegyedének van saját weboldala, azonban csak minden harmadik vállalkozás frissíti azt havonta. A közösségi médiában jelenlevő cégek száma is igen kevés, ahhoz képest, hogy az emberek naponta órákat töltenek a közösségi média felületeken, így egy ott elhelyezett hirdetés konverziója. Szakirodalom áttekintése során részleteztem a marketing fogalmát, a marketingmix eszközeit, ami négy nagy csoportba osztható. Kitértem a modern marketing menedzsment 4P elemei is, ami már a vállalaton belüli összes tudományágra vonatkozik és hatással is van. Felsoroltam a marketingstratégia legfontosabb elemeit melyekre stratégiakidolgozás soron ki kell térni. Kutatásom középpontjában az online marketing állt, amely mostanra már igen összetett folyamattá nőtte ki magát. Kiderült, hogy hány felhasználó után érhet el egy vállalkozás egy konverziót, és milyen hamar térülhet meg a befektetett összeg. Megneveztem a legfontosabb online marketing eszközöket, amelyek nélkül ma már nem lehet sikeres egy vállalkozás. A felhasználóknak biztosítani kell a gyors és zökkenőmentes online vásárlást és a szűkséges információkat a vállalkozással kapcsolatban. Primer kutatásom elsősorban a Telesto Marketing partnereire koncentrálódott. Annak érdekében, hogy kutatásom során könnyen mérhető és ábrázolható adatokat tudjak használja kvantitatív kutatási módszert alkalmaztam, ami online kérdőíves megkérdezésből állt. A kérdőívemből származó adatok elemzése során számos fontos információt jutott a birtokomba a partnerek online marketing eszközökről alkotott véleményükről. Kutatásom előtt számos kérdést fogalmaztam meg, melyek megválaszolásra kerültek a kiértékelés során. A kutatásom végén azt vizsgáltam, hogy hajlandóak-e a partnerek nagyobb összeget költeni online marketing eszközökre, és melyek azok. A kérdésre adott válaszokból az derült ki, hogy a partnerek fele hajlandó nagyobb összeget is ráfordítani az online eszközökre. Ezek az adatok pozitívan hathatnak a Telesto Marketing jövőbeli online marketing stratégiájára.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | marketing, marketing terv, marketingdöntés, online marketing, piacelemzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:23 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:23 |
Actions (login required)
Tétel nézet |