Pál Krisztina (2021) A Bershka Magyarország Kft., mint kereskedelmi cég írott és szóbeli kommunikációjának jelentősége. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
A-Bershka-Magyarorszag.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A projektmunka megírása során elsődleges céljaim között szerepelt tehát az írott és szóbeli kommunikáció jelentőségének bemutatása egy nagyvárosi kereskedelmi cég életében. Mennyire tudja az információátadás befolyásolni az értékesítést és annak sikerességét. Továbbá a nonverbális jelek megfigyelésére szeretném felhívni a figyelmet, mennyi mindent el tud árulni a másik személyről például a mimika, a tekintet, a szem vagy a kéztartás. Ahogy a mindennapokban, úgy a kereskedelmi világban is fontos szerepet tölt be az írott és szóbeli kommunikáció. A nonverbális kommunikáció jelen van és tükrözi elengedhetetlenségét a munkaerő-felvétel során, a felettesek és a beosztottak között zajló egyeztetések alkalmával, illetve vezetői meetingek, látogatások folyamán is. Ezekben a helyzetekben rendkívüli jelentőséggel bírhat, hogy tisztában legyünk azzal, hogy nem csupán a beszéd, azaz a verbális kommunikáció segít minket előre, hanem más, nem verbális kommunikációs formák is, melyekkel megerősíthetjük a szóban elhangzottakat.Jelen dolgozatban az írott és szóbeli kommunikáció jelentőségét vizsgálom a Bershka Magyarország Kft-nél, ami a kereskedelmi szektor legnagyobb multinacionális brandjeit tömörítő spanyolországi Inditex Group ruházati márkáinak egyike. A csoport hálózatába tartoznak még a Zara, Zara Home, Massimo Dutti, Pull&Bear, Oysho, Stradivarius és Uterqüe márkák is, melyek között a Bershka bevételei az eladások kb. 10%-át teszik ki. A Bershkát 1998-ban alapították, azóta pedig már a világ 71 országában képviseltetik magukat, több mint 1000 üzlettel. Magyarországon 2007-ben nyílt meg első üzletük, 2020-ra pedig már öt budapesti és három vidéki üzlettel rendelkeztek. Célcsoportjukként a fiatal, igényes nőket és férfiakat jelölik meg, akik naprakészen követik a divatot. (Welcome Book, 2019)Allan Pease úgy vélekedik a Testbeszéd című könyvében, hogy a testbeszéd mint kommunikációs forma mindig is létezett, de tudományosan csak a 20. században foglalkoztak vele, és az 1970-es években vált általános témává. Sokkal több emberi kommunikáció jön létre testtartás, kézmozdulat, mimika útján, mint bármilyen más úton. Nem verbális jeleket mindenhol megfigyelhetünk, strandon, hivatalokban, vásárlás folyamán, illetve bárhol, ahol az emberek kapcsolatba kerülnek egymással. Albert Mehrabian megállapítása szerint a teljes közlésrendszerünknek csupán 7 százaléka verbális, és 55 százaléka nem verbális, a vokális kommunikáció pedig 38 százalékot tesz ki. Az átlagember egy nap tíz-tizenegy percen át beszél, egy közepes hosszúságú mondat pedig két és fél másodperc alatt hangzik el. A legtöbb kutató ugyanúgy vélekedik afelől, hogy a verbális kommunikáció elsősorban magának az információnak az átadására szolgál, míg a nem verbális forma az emberek egymás iránti magatartásának kifejezését szolgálja, illetve helyettesíti a verbális közlést. Akinek jó a beleélő képessége, arról a személyről azt gondoljuk, hogy meg tudja fejteni a másik személy nem verbális jeleit, és össze tudja ezeket vetni a szóbeli jelekkel. Más szóval, ha azt mondjuk, hogy az az „érzésünk”, hogy valaki hazudott, voltaképp arra gondolunk, hogy az illető testbeszéde nem egyezik a kimondott szavaival. Ha egy előadás során a közönségben valaki például hátradől a székén, lefelé néz és közben összefonja a karját, akkor egy jó szemű előadóban olyan érzés támad, hogy a mondandója nem keltette fel az érdeklődést. (Pease, 1989)
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | áruértékesítés, kiskereskedelem, kommunikációs csatornák, kommunikációs eszközök, reklámeszközök |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:22 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:22 |
Actions (login required)
Tétel nézet |