Különbségek vizsgálata az X és Z generáció turisztikai fogyasztói magatartásában

Kerekes Kitti (2021) Különbségek vizsgálata az X és Z generáció turisztikai fogyasztói magatartásában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A fogyasztói magatartás generációs szemszögből való vizsgálata egyre népszerűbb tudományos témává vált az elmúlt években. Az újonnan megjelenő nemzedékek egyre inkább meghatározó fogyasztói csoportokká válnak, azonban utazási, pénzköltési és információszerzési szokásaik jelentős eltérést mutatnak az idősebb generációk esetében tapasztalt és már jól ismert fogyasztói szokásokhoz képest. Ebből kifolyólag a turisztikai szolgáltatók és vállalatok számára is elengedhetetlen a generációk vásárlási szokásainak tanulmányozása, majd ehhez mérten a kínálat megfelelő alakítása. A szakdolgozat bemutatja az X és Z generáció általános ismertetőjegyeit, jellemzi fogyasztói magatartásukat és összegyűjti az azok közötti különbségeket. A különbségek vizsgálata turisztikai szemszögből is megtörténik. A szakirodalom és a kutatás összefüggéseiből levont következtetések alapján megfogalmazott javaslatok találhatóak a dolgozat végén a generációspecifikus marketingstartégiát illetően.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói csoportok, fogyasztói magatartás, generációváltás, turisztikai fogyasztás, turisztikai trendek, X generáció, Z gereráció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:21
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet