Kerekes Kitti (2021) Különbségek vizsgálata az X és Z generáció turisztikai fogyasztói magatartásában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A fogyasztói magatartás generációs szemszögből való vizsgálata egyre népszerűbb tudományos témává vált az elmúlt években. Az újonnan megjelenő nemzedékek egyre inkább meghatározó fogyasztói csoportokká válnak, azonban utazási, pénzköltési és információszerzési szokásaik jelentős eltérést mutatnak az idősebb generációk esetében tapasztalt és már jól ismert fogyasztói szokásokhoz képest. Ebből kifolyólag a turisztikai szolgáltatók és vállalatok számára is elengedhetetlen a generációk vásárlási szokásainak tanulmányozása, majd ehhez mérten a kínálat megfelelő alakítása. A szakdolgozat bemutatja az X és Z generáció általános ismertetőjegyeit, jellemzi fogyasztói magatartásukat és összegyűjti az azok közötti különbségeket. A különbségek vizsgálata turisztikai szemszögből is megtörténik. A szakirodalom és a kutatás összefüggéseiből levont következtetések alapján megfogalmazott javaslatok találhatóak a dolgozat végén a generációspecifikus marketingstartégiát illetően.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói csoportok, fogyasztói magatartás, generációváltás, turisztikai fogyasztás, turisztikai trendek, X generáció, Z gereráció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:21 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:21 |
Actions (login required)
Tétel nézet |