Televízió vásárlási szokások vizsgálata és a digitalizáció hatása a mozifilmekre az x és y generáció körében Magyarországon

Lukácsy Zoltán (2021) Televízió vásárlási szokások vizsgálata és a digitalizáció hatása a mozifilmekre az x és y generáció körében Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a generációkutatás, mozilátogatási és televízió vásárlási szokások vizsgálata. Azért választottam ezt a témát, mert számomra különleges élmény moziba menni, a televízión megnézni egy filmet, sorozatot. Fontosnak tartom azt a ténymegállapítást, hogy a mai generáció tagjai nem keresik a mozi adta szórakozási lehetőségeket, és a kutatásom fő témájának egyrészt a generációk megvizsgálása, a fogyasztási és magatartás béli tulajdonságuk ismertetése, és a digitális tartalmak iráni növekvő igények megértése. Kutatásom során kétféle elemzési módot vettem igénybe. A primer kutatásom célja adatelemzés, statisztikai eredmények alátámasztása annak a ténynek, hogy miért csökken a régen nagy népszerűségnek örvendő moziba járás. és a televíziózás, mint szórakozási lehetőséget miként váltja fel az internet adta digitális tartalmak végeláthatatlan fogyasztása az Y generáció körében. Önálló kutatásomhoz online megkérdezéses adatgyűjtést (kérdőívet) alkalmaztam, emellett televíziós értékesítői tapasztalataimat, megfigyeléseimet a műszaki terméket vásárló fogyasztók körében dolgoztam fel.  Szakdolgozatomat további szekunder kutatások kísérik, mely során igyekeztem elsősorban elméleti áttekintést adni a generációk működéséről, a fogyasztói társadalom Y és X generáció körében betöltött szerepéről, a mozi piac és televíziós piac működéséről, és aktuális helyzetéről Magyarországra összpontosítva. Ezen kutatás legfőbb célja az, hogy valós képet adjon a két generáció közötti kapcsolatról, társadalmi, szociológiai, kulturális hátteréről.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, generációs fejlődés, mozi, televízió, vásárlói magatartás modellek, Y generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:21
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet