A MIRELITE MIRSA Zrt. stratégiai elemzése

Pásztor Veronika (2021) A MIRELITE MIRSA Zrt. stratégiai elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A MIRELITE MIRSA Zrt. stratégiai elemzése.pdf] PDF
A MIRELITE MIRSA Zrt. stratégiai elemzése.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Április 20..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (432kB)

Absztrakt (kivonat)

2021.01.11-én kezdtem meg az 560 órás szakmai gyakorlatom a MIRELITE MIRSA Zrt.-nél, ahol majdnem 4 hónapot tölthettem el. Ez az időszak lehetőséget adott arra, hogy mélyebben is átlássam egy magyar hűtőipari termelővállalat működését, illetve döntéseit a koronavírus okozta nehézségekben. Számos munkafolyamatra máshogy tekintek már azután, hogy részletes tájékoztatást kaptam róla, valamint a gyakorlatban is láttam a funkcióját. Összességében úgy látom, hogy a MIRELITE MIRSA Zrt. egy nagy család, melyhez minden reggel bemenni öröm és élvezet volt. Termék szortimentjük úgy gondolom elég széles, viszont a BCG mátrix elemzésem eredményéből én azt a következtetést vontam le, hogy néhány termékkel célszerű lenne kivonulni a piacról és helyettük újdonságokat bevezetni. Például Wok serpenyős zöldségkeverékekre hatalmas a kereslet, vagy egzotikus zöldségkeverékekre is, mint ázsiai zöldségkeverék, olasz zöldségkeverék stb. A SWOT elemzés alapján megállapítható, hogy szükség lenne a fiatalabb munkaerőre is hosszútávon, viszont őket csak jó fizetség mellett lehet elcsábítani, amihez pedig nagyon jó forgalmakat kellene hozni, hogy béremelés lehessen. A STEEP elemzésből is rengeteg következtetés vonható le, de amit kiemelnék az az, hogy magyarországi viszonylatban mennyire magas a nettó átlagkereset, ám Pest megyéhez képest az itteni fizetések ezt meg sem közelítik. A dolgozat végére pedig az is kiderült, hogy a siker kulcsa csupán ennyi: jó terméket kell forgalmazni, a fogyasztói igényekre odafigyelve, a minőséggel arányosan megfizethető áron, és ezek mellett nagyon fontos a jó vállalati stratégia, amely a nyereséget okosan forgatja vissza, és olyan további piacbővítési, illetve innovációs lehetőségeket keres, amelyek növelhetik a vállalat piaci sikereit, ismertségét és elismertségét, valamint nyereségét. A MIRELITE MIRSA Zrt. véleményem szerint igyekszik ezeknek minden téren megfelelni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: abszolút szerkezetű jogviszony, BCG mátrix, hűtőipar, MIRELITE, STEEP-elemzés, SWOT-elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:21
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet