A diszfunkcionális családi háttér, az iskolai ártalmak és a mentális zavarok kapcsolata és hatása a felsőoktatásban résztvevők életére, teljesítményére

Rotár Brigitta (2021) A diszfunkcionális családi háttér, az iskolai ártalmak és a mentális zavarok kapcsolata és hatása a felsőoktatásban résztvevők életére, teljesítményére. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Rotár Brigitta_B4YGEL_A diszfunkcionális családi háttér, az iskolai ártalmak és a mentális zavarok kapcsolata és hatása a felsőoktatásban résztvevők életére, teljesítményére.pdf] PDF
Rotár Brigitta_B4YGEL_A diszfunkcionális családi háttér, az iskolai ártalmak és a mentális zavarok kapcsolata és hatása a felsőoktatásban résztvevők életére, teljesítményére.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom a családi háttér, az iskolában ért impulzusok és ezek összefüggését vizsgálja az esetlegesen kialakuló mentális betegségeket tekintve, valamint a mentális betegségekkel küzdők felsőoktatásba való bekerülésének és részvételének minőségét – az általam felhasznált szakirodalmak és a szekunder kutatásom összevetésével arra jutottam, hogy egy olyan család, amely funkcionalitásában eltér a normától, tehát diszfunkcionálisan működik, befolyásolhatja az egyén életminőségét a későbbiekben és a mindennapokban való helytállását – például felsőoktatási közegben – ez esetben azt az eredményt kaptam, hogy a mentális betegség nem befolyásolta a többséget abban, hogy jelentkezzen felsőoktatásba, illetve a kitöltők körében az ő társas kapcsolataikat sem. Emellett vizsgálat tárgya volt az iskolai környezet, mint a gyermek „második otthona” és az ott átélt ártalmak. A kutatásom során kérdőívet használtam, melyben 109 személy vett részt. A primer és szekunder kutatás egyöntetűen alátámasztotta azt a hipotézisemet, hogy a mentális betegségek erősen stigmatizáltak és sok körülöttük a sztereotípia. Ez az az eredmény az, ami által megismerhetjük a problémát, amiből kiindulva meg lehetne reformálni a magyar pszichológiai és pszichiátriai rendszert és az emberek arról kialakított elavult, téves előzetes ismereteit. Ezt tartom fontosnak és célravezetőnek. A kutatásban résztvevők véleménye a reformáció kapcsán az, hogy megfelelő érzékenyítésre, ismert emberek bevonására és arra van szükség, hogy már gyermekkorban fontossá tegyük a mentális egészség megőrzését – erre törekedjenek a pedagógusok, szociális munkások, pszichológusok, illetve pszichiáterek és egyéb szakemberek, összefogva.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Farkas Julianna
Belső
főiskolai tanár; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: családi háttér, diszfunkcionális család, felsőoktatás, iskolai ártalmak, mentális betegség, pszichológia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:20
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet