A motiváció, az önálló tanulás és a tanulási hajlandóság a felnőttképzésben

Sebők Beatrix (2021) A motiváció, az önálló tanulás és a tanulási hajlandóság a felnőttképzésben. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Sebők Beatrix_ER20TS_szakdolgozat.pdf] PDF
Sebők Beatrix_ER20TS_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Vajon tényleg befejezzük-e a tanulást, amikor leérettségizünk, lediplomázunk? Van felnőttként arra igényünk, hogy életünk további szakaszaiban is tanuljunk, vagy inkább örökre elfejeltjük az iskolát? A szakdolgozatom során a felnőttek tanulásáról, motivációjáról, a lemorzsolódásról, (megismerjük az ehhez vezető utat és a megelőzését is) mint a felnőttképzés fontos tényezőjéről is említést teszek.  A szakirodalmi áttekintés során szó esik még, a gondolkodásról, valamint ezek összetevőiről: a figyelemről, az emlékezésről, és az érdeklődésről. Vizsgálatom során, felnőtteket kérdezve jutottam arra következtetésre, hogy a felnőttkori tanulásra van igény, méghozzá idősebb korban is. A kutatás során megismerkedünk a felnőttek igényével a tanulásról, az időbeosztásukról, a tanulási nehézségekről, az áldozatokkal amelyeket a tanulásuk érdekében hoznak. A 2020-ban megjelent világjárvány okozta nehézségeket is vizsgálom a kutatásom során, vagyis milyen hatása van a szakmai gyakorlati oktatásra, mind a tanárok, mind pedig a tanulók részéről.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: felnőttoktatás, gondolkodás, lemorzsolódás, motiváció, tanulás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:20
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet