Az autizmussal élők és családjaik helyzete és lehetőségeik - A szülői közösségek szerepe

Sárkány Rebeka (2021) Az autizmussal élők és családjaik helyzete és lehetőségeik - A szülői közösségek szerepe. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Sárkány_Rebeka_Nappali_Közösségszervezés.pdf] PDF
Sárkány_Rebeka_Nappali_Közösségszervezés.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat bemutatja az autizmussal élők helyzetét Magyarországon, hogy milyen törvények segítik az oktatásukat, életüket, illetve ezek a szabályozások hogyan működnek a gyakorlatban. Ezek megértéséhez fontos az autizmus megismerése, ezért kitérek az állapot kialakulására és annak megállapítására is. Az autizmussal élők életében kiemelkedő szerepe van a családnak, legfőképp a szülőknek. Ezért bemutatom a szülők helyzetét, támogatottságuk mértékét és a közösség szerepét az életükben. Emellett primer kutatást is végzek két kérdőív és egy interjú segítségével. A kérdőíveket két téma szerint állítottam össze: az egyik kérdőív az autisták megítéléséről és „ismertségükről” szól melyet 338-an töltötték ki, míg a másik az autista gyermeket nevelő szülők közösséghez való tartozásának hatásait vizsgálja. A szülői kérdőívet összesen 147-en töltötték ki. Az interjú elkészítéséhez Keresztesi Koppányt és feleségét, Anitát kértem fel beszélgetőtársnak. A házaspár egy autista és két egészséges gyermeket is nevel, ráadásul a gyöngyösi autista-közösség életében is fontos szerepet vállalnak. Úgy gondolom, hogy személyes tapasztalataik révén hiteles forrásként szolgálnak az autista gyermeket nevelők családi és társadalmi helyzetéről.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Farkas Julianna
Belső
főiskolai tanár; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autizmus, család, megküzdés, reziliencia, szülői közösség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:20
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:20

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet