Világhírű párlatok jellemzői és kereskedelmi forgalmuk

Pesti Linda (2021) Világhírű párlatok jellemzői és kereskedelmi forgalmuk. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Pesti Linda - SZAKDOLGOZAT JAVÍTOTT.pdf] PDF
Pesti Linda - SZAKDOLGOZAT JAVÍTOTT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témájául a világhírű párlatok bemutatását és a hozzájuk kapcsolódó hazai fogyasztási szokások vizsgálatát választottam. Olyan italokat nevezzük párlatoknak, amelyek cukor-, illetve keményítő tartalmú növényi anyagok cefrézésével és lepárlásával készülnek, nagy alkoholtartalommal rendelkeznek, jellemzően 37,5 és 60 V/V% közöttivel, és általában jellegzetes zamatú, ízű italok. A palackozott párlatfajtákat megkülönböztethetjük alapanyaguk, lepárlási és érlelési módszereik, ízük, illetve földrajzi eredetük szerint. A párlatok alapanyagai igen nagy változatosságot mutatnak, hiszen különböző növényi részek felhasználásával készíthetők. A legismertebb alapanyagok a következők: különféle gyümölcsök, törköly, gabona, árpa, rozs, rizs, maláta, cukornád, szárazságtűrő növények, fűszernövények. A párlatok igen sokoldalúak és magas alkoholtartalmukból adódóan kiválóan eltarthatók, kevésbé romlékonyak. A viszonylag állandó minőségük és változatos ízük miatt rendkívül kedvelt szeszes italok az egész világon mind a HORECA szektorban, mind a lakossági fogyasztók körében. A párlatokat kontinensenként képekkel gazdagon illusztrálva mutattam be, ahol lehetséges volt ott a magyar gyártású italokkal, ahol nincs magyar gyártású ott pedig elsősorban a Magyarországon forgalomban lévő párlattal. A dolgozatom második felében a kérdőíves kutatásom eredményeit mutattam be, melyben arra voltam kíváncsi, hogy a hazai fogyasztók milyen mélységben ismerik a világhírű párlatokat, szoktak-e párlatot ajándékozni és megkülönböztetik-e a párlat és a pálinka fogalmát, vagy összemosódik a két fogalom. A kérdőív segítségével képet kaphattam a hazai párlatfogyasztási szokásokról, a legkedveltebb fogyasztott, illetve ajándékozott párlatokról, és a hozzájuk kapcsolódó vásárlási szokásokról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói szokások, párlat, párlatkészítés, szeszes italok, világhírű párlatok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:18
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:18

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet