Pesti Linda (2021) Világhírű párlatok jellemzői és kereskedelmi forgalmuk. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
Pesti Linda - SZAKDOLGOZAT JAVÍTOTT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom témájául a világhírű párlatok bemutatását és a hozzájuk kapcsolódó hazai fogyasztási szokások vizsgálatát választottam. Olyan italokat nevezzük párlatoknak, amelyek cukor-, illetve keményítő tartalmú növényi anyagok cefrézésével és lepárlásával készülnek, nagy alkoholtartalommal rendelkeznek, jellemzően 37,5 és 60 V/V% közöttivel, és általában jellegzetes zamatú, ízű italok. A palackozott párlatfajtákat megkülönböztethetjük alapanyaguk, lepárlási és érlelési módszereik, ízük, illetve földrajzi eredetük szerint. A párlatok alapanyagai igen nagy változatosságot mutatnak, hiszen különböző növényi részek felhasználásával készíthetők. A legismertebb alapanyagok a következők: különféle gyümölcsök, törköly, gabona, árpa, rozs, rizs, maláta, cukornád, szárazságtűrő növények, fűszernövények. A párlatok igen sokoldalúak és magas alkoholtartalmukból adódóan kiválóan eltarthatók, kevésbé romlékonyak. A viszonylag állandó minőségük és változatos ízük miatt rendkívül kedvelt szeszes italok az egész világon mind a HORECA szektorban, mind a lakossági fogyasztók körében. A párlatokat kontinensenként képekkel gazdagon illusztrálva mutattam be, ahol lehetséges volt ott a magyar gyártású italokkal, ahol nincs magyar gyártású ott pedig elsősorban a Magyarországon forgalomban lévő párlattal. A dolgozatom második felében a kérdőíves kutatásom eredményeit mutattam be, melyben arra voltam kíváncsi, hogy a hazai fogyasztók milyen mélységben ismerik a világhírű párlatokat, szoktak-e párlatot ajándékozni és megkülönböztetik-e a párlat és a pálinka fogalmát, vagy összemosódik a két fogalom. A kérdőív segítségével képet kaphattam a hazai párlatfogyasztási szokásokról, a legkedveltebb fogyasztott, illetve ajándékozott párlatokról, és a hozzájuk kapcsolódó vásárlási szokásokról.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói szokások, párlat, párlatkészítés, szeszes italok, világhírű párlatok |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:18 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:18 |
Actions (login required)
Tétel nézet |