Négy- és Ötcsillagos szállodák Housekeeping részlegének összehasonlító elemzése

Schull Angelika Mária (2021) Négy- és Ötcsillagos szállodák Housekeeping részlegének összehasonlító elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of schullangelika_projektmunka.pdf] PDF
schullangelika_projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (666kB)
[thumbnail of schullangelika_projektmunka.pdf] PDF
schullangelika_projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (694kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a Housekeepinget érintő fogalmak körül járásával szeretném bizonyítani, hogy a négy- és ötcsillagos szállodák között, dolgozói szemszögből olyan különbségek vannak a két kategória között, amelyet a vendégek nem érzékelnek ezáltal másabb elvárásaik vannak és más aspektusok szerint értékelik a szálláshelyüket.             Mindezt a gyakorlatban megszerzett tapasztalataimra alapozva és a Hotelstars segítségével próbálom alátámasztani. Ehhez segítségképpen megnézem a két kategóriához tartozó szolgáltatásokat, munkaerő szükségleteket és a részleghez tartozó feladatokat. Mindezek mellett figyelembe veszem a vendégvéleményeket, értékeléseket is és a Hotelstars összevetem az általam készített kutatási anyagommal.            Mivel tapasztalataimat négy- és ötcsillagos szállodákban szereztem, Housekeeping részlegen emiatt a dolgozatomban erre fektettem nagyobb hangsúlyt és a két kategória közötti különbségeket, párhuzamokat vizsgáltam meg. Elsők között munkavállalói szemszögből az NH Budapest City és a Sofitel Budapest Chain Bridge szállodákat elemeztem ki Housekeepinget meghatározó szempontok alapján. Mindkét esetben a részleg szállodában betöltött szerepére és a divízióhoz kapcsolódó feladatokra tértem ki. Általam készített leírás és ábra segítségével szemléltettem a részleg szervezeti felépítését, melyen észrevehető a hatalmas munkaerő szükséglet béli különbség. Minden szálloda alappillére a szolgáltatások mennyisége és minősége, tehát ennek elemzésével már képet kapunk arról, hogy ötcsillagos szállodák személyzetének nagyobb létszáma indokolt vagy sem a szolgáltatások mennyiségéhez képest. Abban az esetben, ha egy szálloda magasabb technikai felszereltségi színvonalat tud biztosítani dolgozói számára az nagyban elősegíti a vendégek gyorsabb kiszolgálását is. Ezt követően a leírások alapján elkészítek egy SWOT elemzést, melyet a későbbiekben összevetem a vendégelégedettségi adatokkal és a Hotelstars által létrejött értékeléssel.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Oláh Péter Károly
Belső
Mestertanár; Turizmus Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: alapismeretek, elemzési módszerek, összehasonlító elemzés, szállodaipar, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:18
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:18

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet