Schull Angelika Mária (2021) Négy- és Ötcsillagos szállodák Housekeeping részlegének összehasonlító elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
schullangelika_projektmunka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (666kB) |
|
PDF
schullangelika_projektmunka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (694kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a Housekeepinget érintő fogalmak körül járásával szeretném bizonyítani, hogy a négy- és ötcsillagos szállodák között, dolgozói szemszögből olyan különbségek vannak a két kategória között, amelyet a vendégek nem érzékelnek ezáltal másabb elvárásaik vannak és más aspektusok szerint értékelik a szálláshelyüket. Mindezt a gyakorlatban megszerzett tapasztalataimra alapozva és a Hotelstars segítségével próbálom alátámasztani. Ehhez segítségképpen megnézem a két kategóriához tartozó szolgáltatásokat, munkaerő szükségleteket és a részleghez tartozó feladatokat. Mindezek mellett figyelembe veszem a vendégvéleményeket, értékeléseket is és a Hotelstars összevetem az általam készített kutatási anyagommal. Mivel tapasztalataimat négy- és ötcsillagos szállodákban szereztem, Housekeeping részlegen emiatt a dolgozatomban erre fektettem nagyobb hangsúlyt és a két kategória közötti különbségeket, párhuzamokat vizsgáltam meg. Elsők között munkavállalói szemszögből az NH Budapest City és a Sofitel Budapest Chain Bridge szállodákat elemeztem ki Housekeepinget meghatározó szempontok alapján. Mindkét esetben a részleg szállodában betöltött szerepére és a divízióhoz kapcsolódó feladatokra tértem ki. Általam készített leírás és ábra segítségével szemléltettem a részleg szervezeti felépítését, melyen észrevehető a hatalmas munkaerő szükséglet béli különbség. Minden szálloda alappillére a szolgáltatások mennyisége és minősége, tehát ennek elemzésével már képet kapunk arról, hogy ötcsillagos szállodák személyzetének nagyobb létszáma indokolt vagy sem a szolgáltatások mennyiségéhez képest. Abban az esetben, ha egy szálloda magasabb technikai felszereltségi színvonalat tud biztosítani dolgozói számára az nagyban elősegíti a vendégek gyorsabb kiszolgálását is. Ezt követően a leírások alapján elkészítek egy SWOT elemzést, melyet a későbbiekben összevetem a vendégelégedettségi adatokkal és a Hotelstars által létrejött értékeléssel.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | alapismeretek, elemzési módszerek, összehasonlító elemzés, szállodaipar, turizmus |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:18 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:18 |
Actions (login required)
Tétel nézet |