Digitális és osztálytermi oktatás vizsgálata módszertani és tanulói szempontból

Szabó Eszter Rebeka (2021) Digitális és osztálytermi oktatás vizsgálata módszertani és tanulói szempontból. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szabó Eszter R.-Digitális és osztálytermi oktatás vizsgálata módszertani és tanulói szempontból.pdf] PDF
Szabó Eszter R.-Digitális és osztálytermi oktatás vizsgálata módszertani és tanulói szempontból.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban az e-learning fejlődését és a hozzá köthető fogalmakat vizsgáltam. Az elméleti fejezetekben áttekintést nyújtok az e-learnighez kapcsolódó fontosabb elméletekhez és definíciókhoz, valamint és az élethosszig tartó tanulásról és a felnőtt tanulók jellemzőiről, motivációiról. A 2020-ban megjelent koronavírus variáns, a Covid-19 hatására az iskolák digitális formában tanítottak. Bemutatom, hogy a Covid-19-nek milyen hatása volt az oktatásra. Emellett kitérek az élethosszig tartó tanulás jelentőségére és kapcsolataira a felnőttképzéshez és a felsőoktatáshoz kapcsolódóan, illetve a felnőtt tanulók jellemzőire és motivációjára. Célom megtudni, hogy a felnőtt tanulókra hogyan hatott az osztálytermi oktatásról való átállás a digitális formában történő oktatásra, kiemelten tanulmányi és motivációs szempontból. Az általam készített kutatás során létrehoztam egy online kérdőívet, amit 146 fő töltött ki, valamint hat mélyinetrjút készítettem, három felsőoktatásban és három felnőttképzésben tanuló fiatal felnőttel. Az eredmények azt mutatják, hogy a felnőtt tanulók motiváltabbak voltak a hagyományos, osztálytermi oktatásban. Ha választhatnának a felnőtt tanulók, akkor legtöbben az osztálytermi vagy a hibrid oktatást választanák.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Benkei-Kovács Balázs
Belső
egyetemi adjunktus; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális tanulás, e-learning, élethosszig tartó tanulás, felnőtt tanuló, felnőttképzés, felsőoktatás, koronavírus-járvány (COVID-19)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:11
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet