Az önálló tanulás új útjai

Csuti Borbála (2021) Az önálló tanulás új útjai. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Csuti_Borbála_ Az önálló tanulás új útjai.pdf] PDF
Csuti_Borbála_ Az önálló tanulás új útjai.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (878kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban az önálló tanuláshoz vezető lehetséges utakat, módszereket vizsgálom. A szakirodalmi áttekintésben olyan témákat érintek, mint az önálló tanulás fogalma és módszeri, a digitális tanulás előzményei, alapjai, módszerei és az MOOC-k formái, fajtái, működésük és hatásuk, kiemelve a TED Talks tudásmegosztó felületet. Kutatásomban a szakirodalmi áttekintésben felsorolt témákhoz kapcsolódó véleményeket, attitűdöket és érzéseket kutattam. Fontos volt, hogy megismerjem az alanyok igényeit és hozzáállását a tanulással szemben. Ehhez a mélyinterjúk készítését tartottam legalkalmasabbnak, tíz fő vett részt rajtuk, válaszaikat tematikus elemzéssel vizsgáltam meg. Ennek során két csoportot alkottam az alanyokból: a digitális bevándorlókat és a digitális hibrideket, Prensky munkássága alapján. Válaszaikat három különféle csoportosításban, a tanuláshoz és oktatáshoz való hozzáállásuk, az oktatással szembeni elvárásaik és megoldásaik és az új tanulási platformokkal szembeni attitűdjük alapján elemeztem. Az utóbbinál volt a digitális bevándorlók és a digitális hibridek jellegzetességei leginkább eltérőek: a digitális bevándorlók az internet és a digitális eszközök bevonását a tanításba késleltetnék, inkább szükséges rossznak tartják, bár látják az előnyeit a fiatalabb generációk számára. Arra következtettem ebből, hogy náluk a digitális eszközök használata és frontális oktatás hiánya miatt kevésbé népszerűek ezek a felületek. A digitális hibridek ezzel szemben sokkal nyitottabbak az új technikák és módszerek iránt, több belső motivációjuk van arra, hogy szabadidejükben fejlesszék magukat, és az iskolai oktatást vegyítsék ezekkel a módszerekkel. Arra következtettem ebből, hogy koruk, vagy az oktatási-tanulási tapasztalataik miatt kevésbé elutasítóak, ezért könnyebben tudják elsajátítani az önálló tanulás módszereit.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Benkei-Kovács Balázs
Belső
egyetemi adjunktus; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális tanulás, élethosszig tartó tanulás, informális tanulás, önálló tanulás, TED
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Szep. 22. 09:11
Utolsó módosítás: 2021. Szep. 22. 09:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet