Buchala Edit Tamara (2021) A Lactalis Hungária Kft. termékbevezetési folyamatának elemzése a Parmalat Dolce Túródesszerten keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
PDF
BuchalaEditTamara_A_Lactalis_Hungária_Kft_termékbevezetési_folyamatának_elemzése.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 09.. Download (1MB) |
|
PDF
aláírt_titoktartási.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (480kB) |
|
PDF
Mélyinterjú kérdései.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 09.. Download (114kB) |
Absztrakt (kivonat)
A Lactalis Hungária Kft. anyavállalata, a Lactalis, a világ második legnagyobb tejtermékgyártója az árbevételét tekintve napjainkban. A cég az Európai Unióhoz való csatlakozást követően, 2004-ben kezdett el tevékenykedni a magyar piacon is, ellenben akkoriban csak export-import cégként működött hazánkban. Azonban 2015-ben, a Kuntej Zrt. felvásárlásával megkezdődött a magyarországi gyártás, így a cég bővült helyi márkákkal is. Ezáltal előtérbe kerültek a hazai termékfejlesztések és termékbevezetések, amellyel új lehetőségek tárultak a Lactalis Hungária Kft. elé a későbbi fejlődés reményében. Az új, helyi gyártású termékek jelenleg nagyon fontos tevékenységnek számítanak a vállalat mindennapi működése során, ezért választottam ezt a szakdolgozatom témájának. Szakdolgozatom során a termékbevezetési folyamatot elemeztem egy konkrét terméken keresztül, ami a Parmalat márka egyik tavalyi, 2020-as innovációja, a Parmalat Dolce Túródesszert. Azért választottam ezt a terméket, mert ez az első export terméke a Lactalis Hungária Kft.-nek, ami véleményem szerint egy óriási lépés a cég életében. Először bemutatom magát az FMCG szektort, majd a piaci környezetet, a tejipart Magyarországon, és annak nagyságrendileg a piaci szereplőit. Ezt követően ismertetem a Lactalis vállalatot világszinten és leányvállalatát, a Lactalis Hungária Kft.-t, amire elkészítek egy SWOT-analízist, egy STEEPLE elemzést, egy esettanulmányt, amely bemutatja a termékbevezetés folyamatát elejétől a végéig, illetve egy márkatérképet is, amelyen megjelenítem a túródesszertet és annak versenytárs termékeit minőség és ár függvényében. A kutatásomhoz egy 3 mélyinterjút felölelő primer kutatást készítettem, amely a vállalat termékbevezetési folyamatára irányul, a végén specifikált kérdésekkel a Parmalat Dolce Túródesszertre is. A mélyinterjú interjúalanyainak kiválasztásánál szerettem volna a termékbevezetés szempontjából három legjelentősebb osztály munkáját vizsgálni, ezért készítettem egy interjút a Kuntej Zrt. üzemigazgatójával, egy interjút a marketing osztály vezetőjével, egyet pedig az értékesítési osztály vezetőjével, aki egyben a vezérigazgató helyettes is. Ő az a személy, aki 2004-ben elkezdte a leányvállalat irányítását, és azóta is töretlenül dolgozik a cég fejlődéséért. Ezáltal a három interjú és a további kutatásaim által, reményeim szerint átfogó képet kaphatok a Lactalis Hungária Kft. tevékenységeiről, tulajdonságairól és legfőképpen a cég termékbevezetési folyamatáról.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | esettanulmány, fmcg, gyorsan forgó fogyasztási cikkek, Lactalis, Lactalis Hungária Kft., márkatérkép, mélyinterjú, Parmalat, STEEPLE-elemzés, SWOT-elemzés, tejipar, tejtermék-előállítás, termékbevezetés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Szep. 22. 09:10 |
Utolsó módosítás: | 2021. Szep. 22. 09:10 |
Actions (login required)
Tétel nézet |